Lediga jobb Heimstaden AB i Trelleborg

Se alla lediga jobb från Heimstaden AB i Trelleborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Trelleborg som finns inom det yrket.

Vikariera som Fastighetsförvaltare i Trelleborg

Ansök    Dec 15    Heimstaden AB    Fastighetsförvaltare
Heimstaden växer så det knakar och till vårt härliga gäng i Trelleborg söker vi nu en vikarierande Fastighetsförvaltare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vikariatet sträcker sig från 1 april - 31 december 2021, med möjlighet till förlängning. Vad innebär jobbet? Som Fastighetsförvaltare ansvarar du för att bygga, leda och utveckla vårt team på plats. Som ledare är du en nyckelperson för att sätt... Visa mer
Heimstaden växer så det knakar och till vårt härliga gäng i Trelleborg söker vi nu en vikarierande Fastighetsförvaltare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vikariatet sträcker sig från 1 april - 31 december 2021, med möjlighet till förlängning.
Vad innebär jobbet?
Som Fastighetsförvaltare ansvarar du för att bygga, leda och utveckla vårt team på plats. Som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och ger våra hyresgäster en upplevelse av oss som en god hyresvärd.
Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, upphandling, uppföljning och kostnadskontroll. I rollen ligger också ansvar för arbetsmiljö, fastighetsteknik, skötsel, felavhjälpande underhåll, besiktningar av lägenheter och lokaler, kommersiella lokaler i regionen, inköp, beställningar av konsulttjänster enligt ramavtal, entreprenörskontakter, kvalitetskontroll, myndighetskontakter, skadehantering samt översyn av underhålls- och ombyggnadsprojekt. Som Fastighetsförvaltare arbetar du även bostadssocialt. Kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster och dialog kring deras önskemål och behov är en röd tråd i din vardag!
Vad ska du ha för erfarenhet?
För att trivas som bäst behöver du ha ett stort intresse för fastigheter och service – Heimstaden är ett av Nordens största fastighetsbolag och här händer det nya saker varje dag. Du behöver utöver detta ha erfarenhet av att ha arbetat inom fastigheter/bygg tidigare.
Ett måste för rollen är att du drivs av service – för vårt mål är att ha så nöjda hyresgäster som möjligt och där är du en viktig nyckelperson som sätter ribban. Du får gärna ha en teoretisk Förvaltarutbildning eller liknande, men det kan vara lika meriterande om du har lika mycket relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadskurser.
Då vi går allt mer mot en digital värld, är det tacksamt om du är van vid datorer och klarar att hantera nya system. Då det är mycket kontakt både internt och externt ska du även gilla att både prata och skriva; du behöver kunna uttrycka dig bra på svenska och engelska men kan du fler språk än så är det en stor merit. För att kunna ta dig runt till våra olika fastigheter krävs även B-körkort. Då rollen är en chefsposition, behöver du även ha erfarenhet av att leda personal.
Personlighet
Hos oss är det viktigt att du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du sätter Laget framför Jaget. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat som vill vara med i vårt team med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Care, Dare & Share. Heimstaden finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Tjeckien.
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 17 januari 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Visa mindre

Fastighetsskötare till Trelleborg

Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsföretag där du har frihet under ansvar? Vi behöver förstärka vårt fantastiska team I Trelleborg och söker nu en praktisk och serviceinriktad person! Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigh... Visa mer
Har du erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsföretag där du har frihet under ansvar? Vi behöver förstärka vårt fantastiska team I Trelleborg och söker nu en praktisk och serviceinriktad person!


Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard.


Arbetsuppgifter


Du startar varje morgon på förvaltningskontoret för att sedan åka ut till fastigheterna där du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheterna samt åtgärdar felanmälningar från hyresgäster. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är således att underlätta för hyresgästerna genom att lösa deras problem.


Regelbunden översyn av fastigheterna, så kallad rondering, är en annan viktig del i arbetet och du åtgärdar sådant som upptäcks och säkerställer att kraven på brandsäkerhet uppfylls. Övriga arbetsuppgifter är besiktningar, men även inköp av material och sakgranskning av fakturor. Vi arbetar med mobil arbetsorder för att hantera och administrera uppdrag. Arbetsorderhanteringen samt besiktningar sker via en applikation i mobilen/surfplattan och du ansvarar för ett flertal fastigheter.


Kvalifikationer



• Gymnasial utbildning och/eller KY-utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsskötsel eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
• Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare / Fastighetstekniker / Vaktmästare
• God datorvana och att arbeta med digitala verktyg
• God svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från alla världens hörn)
• B-körkort


Vem är du?

Vi ser att du som söker tjänsten är självständig och ansvarstagande vad gäller att planera din dag och driva dina arbetsuppgifter framåt. Du ska vara initiativrik och praktiskt lagd för att på bästa möjliga sätt kunna uppfylla hyresgästernas behov. Tjänsten har en nära dialog med hyresgäster vilket innebär att du behöver ha en fallenhet och förståelse för att leverera god kvalitativ service och bemöta människor i olika situationer. Rollen möjliggör således varierade arbetsuppgifter och passar dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du gillar att ingen dag är den andra lik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Huvuduppdraget som Fastighetsskötare är alltid att göra hyresgästen nöjd och förstå vad i omgivningen det är som skapar värde för dem i sin vardag. I gengäld kan du bli deras vardagshjälte!


Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ Visa mindre

Bostadsuthyrarvikarie till Trelleborg

Ansök    Nov 18    Heimstaden AB    Uthyrare
Har du erfarenhet av administration och service? Vill du dessutom hjälpa människor att hitta sitt nya boende och matcha bostäder mot deras behov? Vi erbjuder dig en varierad roll med breda kontaktytor på ett av Europas ledande fastighetsbolag – Heimstaden! Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspar... Visa mer
Har du erfarenhet av administration och service? Vill du dessutom hjälpa människor att hitta sitt nya boende och matcha bostäder mot deras behov? Vi erbjuder dig en varierad roll med breda kontaktytor på ett av Europas ledande fastighetsbolag – Heimstaden!
Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av värderingarna; Care, Dare och Share.
Vi växer hela tiden och söker nu en vikarie i Trelleborg för tiden 1 mars 2021-28 februari 2022. Du blir en del av ett härligt gäng som värdesätter gemenskap!

Arbetsuppgifter
I rollen som bostadsuthyrare har du en varierad vardag där du ansvarar för att hjälpa människor att hitta sitt nya boende. I arbetet ingår många personliga kontakter med kunder och hyresgäster där du har ansvar för köhantering, ansökningar från bostadssökande, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, kontraktsskrivning, nyckelhantering och dokumentation. Du arbetar även med övrigt administrativt arbete kring uthyrning och förvaltning samt inköp av kontorsmaterial. I rollen ingår även besiktningar vid in-och utflytt och du är med och fattar beslut om enklare renoveringsåtgärder.  Du arbetar självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har även en viktig roll i kundupplevelsen då du i många fall är den första personliga kontakten kunden har med oss. Tjänsten är ett vikariat 1 mars 2021-28 februari 2022.

Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har en god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och trivs som bäst i sociala situationer. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och du är mån om att göra ett bra arbete. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. Som person brinner du för service och kundkontakter. Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i Vitec. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av kundorienterat och administrativt arbete
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort
God datorvana, erfarenhet av arbete i Vitec Hyra (meriterande)
Meriterande: Erfarenhet av bostadsuthyrning

Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra värderingar Care, Share & Dare.
Personligt brev och CV välkomnas senast 2020-12-13. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre