Lediga jobb som Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister i Trelleborg

Se lediga jobb som Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister i Trelleborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Trelleborg som finns hos arbetsgivaren.

Administratör med inriktning informationssamordning

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ? Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande re... Visa mer
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ?
Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt.

Välkommen att ta plats på resan! 


Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd.



Arbetsplatsen
Enheten för förvaltningsstöd och verksamhetsutveckling är en service- och stödfunktion åt tekniska servicenämnden, tekniska serviceförvaltningens avdelningar och förvaltningschefen.

På vår enhet är vi fem medarbetare och en enhetschef där vi tillsammans ansvarar för att samordna förvaltningens frågor inom ekonomi, kommunikation, administration, nämndsadministration, övergripande verksamhetsutveckling och digitalisering. 

Vår enhet är absolut ett glatt gäng med bred kompetens som stöttar varandra i våra enskilda och gemensamma uppdrag och vi bjuder på många skratt. Vi välkomnar nu dig till den lilla enheten med det stora mervärdet och söker en administratör med inriktning information och kommunikation för ett vikariat till och med 2025-12-31.

Arbetsuppgifter
I denna roll som administratör spelar du en central roll i att hantera och koordinera informationsflöden inom vår organisation. I ditt arbete med samordning av information, är du förvaltningens samordnare mot kommunledningsförvaltningens kommunikationsenhet?. Du leder och samordnar förvaltningens arbete med vårt intranät? och ansvarar för uppbyggnad och förvaltning av vår egen bildbank. Vidare samordnar du och leder förvaltningens redaktion och publicistgrupp samt arbetar med framtagande av förvaltningens nyhetsbrev och magasin. Som administratör ansvarar du också för våra kommunikationsplattformar, du utvecklar?, identifierar, förpackar och synliggör förvaltningens produkter och tjänster?. Denna roll som administratör innebär även samordning av olika event som är kopplade till verksamheternas uppdrag. Tillsammans med dina kollegor och enhetschef på arbetar du även med enhetsövergripande uppdrag enligt verksamhetsplan eller andra tilldelade uppdrag.

Kvalifikationer
Du som söker detta vikariat som administratör, ska ha en för tjänsten adekvat utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå, gärna med inriktning mot information och kommunikation. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket där du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Det är också ett krav för denna tjänst att du innehar B-körkort då tekniska serviceförvaltningens verksamhet finns inom hela Trelleborgs kommun. Det är meriterande om du har upp till 3 års yrkeserfarenhet inom information och kommunikation från en liknande roll. Då du i ditt uppdrag som administratör samordnar och leder vår redaktions- och publiceringsgrupp är det avgörande att du har en god strukturell förmåga, att du har förmåga att ligga steget före i din planering samt att du kan se till helheten inom ditt arbetsområde. Vidare är din kommunikativa förmåga av stor betydelse, att du på ett tydligt sätt fördelar arbetet och ger instruktioner.

Våra förväntningar på dig i rollen som administratör är att du motiveras av det ansvar som uppdraget innebär, att du driver arbetet framåt och att du med ett effektivt arbetssätt prioriterar ditt arbete samt når fram till och levererar resultat. Inom ditt uppdrag förväntas du skapa och förvalta goda relationer såväl internt som externt, din kommunikativa förmåga kommer att spela en stor roll i ditt arbete. Det är också en självklarhet för dig att ge bra service med hög kvalitet. Tjänsten som administratör kan komma att ändra sig över tid, du behöver därför tillhöra dem som är nyfiken på nya arbetssätt och lösningar där du har förmågan att anpassa dig till nya situationer utifrån behoven inom tekniska serviceförvaltningen. Vidare kan det uppstå situationer som kräver omprioritering, det är då viktigt att du har förmåga att snabbt ställa om, omprioritera och anpassa dig till nya situationer. 

Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete.

Nu är vi mycket nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan!

 

 
Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Extrajobbet

Ansök    Feb 9    SVEA SUNFUSION AB    Informationskonsult
Intresserad av att bli expert till ett expansivt solcellsföretag ? Nu har du möjligheten att börja i en av Sverige mest spännande branscher med en attraktiv lönemodell och goda utvecklingsmöjligheter. SVEA SUNFUSION AB befinner sig i drastiskt växande marknad med mångfaldiga möjligheter. Vi jobbar med intressenter som kommer till oss med förväntan på att få hjälp med att välja rätt solcellsanläggning. Ditt jobb är att vägleda våra intressenter hela vägen i... Visa mer
Intresserad av att bli expert till ett expansivt solcellsföretag ?
Nu har du möjligheten att börja i en av Sverige mest spännande branscher med en attraktiv lönemodell och goda utvecklingsmöjligheter.
SVEA SUNFUSION AB befinner sig i drastiskt växande marknad med mångfaldiga möjligheter. Vi jobbar med intressenter som kommer till oss med förväntan på att få hjälp med att välja rätt solcellsanläggning. Ditt jobb är att vägleda våra intressenter hela vägen intill slutet.
Ansök nu så kontaktar vi dig för en eventuell intervju och berättar mer om oss och tjänsten.


Om oss
SVEA SUNFUSION AB står för innovation, kvalitet och hållbarhet. Vi tror starkt på solenergiteknik som den viktigaste och största energikällan i framtiden.
Vårt mål är ett samarbete med privatpersoner, företagsägare och myndigheter. Vi vill föregå med gott exempel, skydda och utveckla det vi tror är enkla val; utnyttja förnybar energi, minska vårt koldioxidavtryck och skydda vår värld. Vi strävar efter att fortbilda oss i alla våra nätverk genom att dela globala nyheter och främja etiska ståndpunkter för att göra skillnad för vår planets biologiska mångfald. Vårt mål är att tillhandahålla ett fullt underbyggt val, vilket innebär hårt arbete för att säkerställa att vi är uppdaterade med alla produkter inom solcellsindustrin.
Vårt team erbjuder hög tillförlitlighet och professionalism inom projektering, leverans och installation av nyckelfärdiga solcells- och hybridsystem. Vi skapar säkra och pålitliga installationer som kommer att fungera felfritt i flera decennier.


Om tjänsten
Via telefon kommer du kontakta kunder som har gjort en intresseanmälan för solceller, därifrån ska du vägleda kunden under säljprocessen och kommunicera proaktivt via telefon och mejl fördelarna med solceller och varför just kunden ska välja oss.
Väldigt stor vikt hänger på personlig kontakt med kunden, samt att du är strukturerad i ditt arbete och klarar av teknisk införsäljning.
Du en extremt viktig spelare för företaget och med goda resultat – kommer väldigt goda utvecklingsmöjligheter och en attraktiv lön.
Tidigare erfarenhet av solcellsmarknaden eller telefonförsäljning är meriterande.


Vem är du?
Du är tekniskt lagd och har lätt att ta in kunskap inom detta område.
Du besitter en väldigt hög grad av social kompetens och älskar att prata med nya kunder.
Du arbetar strukturerat och har lätt att sätta upp din egen arbetsprocess.
Du har en väldigt hög grad av arbetsmoral och jobbar självgående.
Kan jobba med målsättningar tillsammans med dina arbetskamrater.
Merriterande att du har en bakgrund inom försäljning med väldigt goda resultat.



Det vi behöver från dig är följande:
Kan flytande svenska i tal och skrift,
Du besitter en väldigt hög grad av social kompetens och älskar att prata med nya kunder,
Har en positiv inställning,
Du arbetar strukturerat och har lätt att sätta upp din egen arbetsprocess,
Har höga ambitioner och älskar utmaningar,
Du har en väldigt hög grad av arbetsmoral och jobbar självgående,
Har egen dator och headset.



Meriterande kompetenser:
Du har en bakgrund inom försäljning med väldigt goda resultat,
Du är tekniskt lagd och har lätt att ta in kunskap inom detta område.



Skicka CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]
Vi tar endast emot ansökningar via vårt email, ej via rekryteringssystem eller telefon.
Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: EXTRAJOBB


Vid frågor om tjänsten eller om du har problem med din ansökan kan du kontakta SUNFUSION HR-support på 0737 590 330.
Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kommunikatör Kuststad 2025

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Trelleborg växer så det knakar och det ska alla känna... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Trelleborg växer så det knakar och det ska alla känna till! Kuststad 2025, ett av stadens största samhällsutvecklingsprojekt någonsin, innebär stora satsningar på näringsliv, infrastruktur och bostäder i havsnära läge.

Satsningen är nu inne i genomförandefas och därför söker Trelleborgs kommun en kommunikatör som tar ett helhetsgrepp kring PR och kommunikation. Uppdraget blir att sätta fokus på Kuststad 2025 och skapa transparens och tydlighet i kommunikationen internt och externt. Tillsammans synliggör vi Trelleborg som attraktiv boendekommun med ett växande näringsliv och kunskapsintensiva verksamheter.

Arbetsuppgifter
I din roll skapar du professionell marknads- och påverkanskommunikation som stärker profilen för Kuststad 2025. Du arbetar nära processledaren för Kuststad 2025 och är organisatoriskt en del av kommunens kommunikationsenhet. Du identifierar, bearbetar och förmedlar relevanta budskap till olika målgrupper såsom allmänheten, exploatörer, näringslivet, myndigheter och andra samverkansaktörer. I din roll stärker du även projektets kommun-interna dialog i syfte att maximera både områdets och hela stadens potential, då mycket händer i just Trelleborg.

I arbetet ingår såväl strategisk planering som operativt arbete. Du ansvarar för produktion av texter och nyhetsbrev, visuell kommunikation, profilerings- och marknadsföringsmaterial anpassat för relevanta kanaler. Du van vid att hantera och driva dialog på sociala plattformar. Vidare har du intresse för och är delaktig i att arrangera sammankomster och event.

Kvalifikationer
Detta krävs för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring-, medie- och/eller kommunikationsstrategi.
- Erfarenhet av påverkansarbete inom offentlig sektor, politiskt styrd organisation eller regionalt utvecklingsarbete. Samhällsintresse och vana att samverka på olika arenor och agera i stora komplexa projekt och sammanhang.
- Erfarenhet av operativt och strategiskt arbete inom kommunikation och marknadsföring.
- Erfarenhet av marknadsföring och textproduktion som är målgruppsanpassad efter sammanhang och kanal.
- Vana av arbete med olika kommunikationsverktyg.

Detta är meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av kommunikation kopplat till stadsutveckling och hållbarhet.
- Erfarenhet av att utveckla och systematisera medborgardialog.
- Erfarenhet av att arbeta i M365 (Teams, Office, Sharepoint) och Adobe-programmen (Indesign, Illustrator m m).
- Vana att kommunicera på engelska.

Som person är du strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar på ett engagerande sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är lösningsfokuserad och har ett omvärldsperspektiv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Kontakt
Charlotte Lindström, processledare Kuststad 2025, telefonnummer 0410-73 42 30
Anette Orheim, enhetschef kommunikation, telefonnummer 0410- 73 47 57

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2023-05-03 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. 

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunikatör

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Trelleborgs kommun är just nu inne i en stark digital... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Trelleborgs kommun är just nu inne i en stark digitaliseringsfas i syfte att öka kundvärdet för externa besökare men även för medarbetarna inom Trelleborgs kommun.

Kommunen har under våren avslutat ett omfattande projekt för införande av digital arbetsyta inklusive intranät. Arbetet för en fortsatt gynnsam implementeringsfas med beteendeförändring i fokus är centralt för kommunen. Implementeringen inkluderar samtliga förvaltningar i Trelleborgs kommun.

Du kommer tillhöra kommunikationsenheten som är en del av kommunledningsförvaltningen. I uppdraget med intern kommunikation samverkar du med delar i förvaltningsorganisationen som ansvarar för kommunens digitala arbetsyta, främst Microsoft Teams och Sharepoint. 

Arbetsuppgifter 
I den interna kommunikationen blir din uppgift att via digitala miljöer och strukturer stödja förändringsledarskap och förändringskommunikation. Förutom ditt arbete med interna kommunikationsflöden, är du också kunnig och har ett utvecklingsintresse för externa  plattformar.

Du kommer arbeta nära kommunens tjänsteägare samt digitaliseringsstrateg för M365. Du identifierar kommunikationsutmaningar och arbetar proaktivt med kommunikationsinsatser, samtidigt som du renodlar och förvaltar existerande användarstöd på ett pedagogiskt sätt.

Du kommer tillsammans med förvaltningsorganisationen arbeta med att ta fram och förmedla strategiska mål samt ha en operativ roll för att ta fram utbildningsmaterial, workshops och förvalta användarstödet via kommunens intranät. Du arbetar för att växla upp användandet av de digitala kommunikationsplattformarna med syftet att skapa en kommunikativ organisation. Du är bekant med processer för innovation och tjänstedesign, och van vid innehållsproduktion som text, bild, film och ljud på ett effektivt sätt för olika kanaler.

Du har goda kunskaper i och stor vana av data- och webbanalys vilket hjälper dig i arbetet med att identifiera var insatser behövs. Dessa kunskaper får du möjlighet att använda även när det gäller att kartlägga våra externa målgruppers behov och beteenden för att optimera synlighet och dialog på sociala medieplattformar. Du agerar stöd till kollegorna på kommunikationsenheten för kanalval och målgruppsanpassning i samband med löpande publicering, kampanjer och digital annonsering för att optimera spridningen av olika typer av content.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du som söker tjänsten har följande kvalifikationer:

- Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, webbstrategisk utbildning alternativt förändringsledning. 

-Stor digital mognad och några års erfarenhet av arbete i projekt eller andra typer av tvärfunktionella samverkansplattformar inom digital utveckling. 

- God vana vid webbpublicering, data- och webbanalys kopplat till interna och externa plattformar samt sociala medier.

- Erfarenhet av intern kommunikation och förändringskommunikation, såväl strategiskt som operativt. 

Kunskaper och färdigheter som är meriterande: 

- M365 (Teams, Office, Sharepoint)
- Adobe-programmen (Indesign, Illustrator m.m)
- Erfarenhet av att skapa och hålla i utbildningsinsatser

Personliga egenskaper och arbetsstyrkor som vi värderar högt för den här tjänsten är:

Du arbetar strukturerat, är lyhörd och förtroendeingivande. Du gillar att testa nya vägar, och är innovativ och utforskande för att hitta de bästa lösningarna. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar på ett engagerat sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad. Du har god förståelse för verksamheten, men har också ett djupare fokus på omvärlden och externa målgrupper. Du stöttar såväl ledning och kollegor som medarbetare på förvaltningarna, och ser möjligheter i den ökade graden av digitalisering inom offentlig sektor. 

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast möjligt enligt överenskommelse.

Kontakt
T f Enhetschef kommunikation, Anette Orheim, tel 0410-73 47 57. 

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2022-10-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunikationsdirektör till Trelleborgs kommun

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Nu söker vi dig som vill leda och utveckla kommunikationsarbetet ... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Nu söker vi dig som vill leda och utveckla kommunikationsarbetet i Trelleborg.

Är du en erfaren strateg som kan ta ett övergripande ansvar för att utveckla kommunens kommunikation? Brukar du uppnå dina mål genom god planering, starkt driv och ett flexibelt förhållningssätt? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss.

En kommun där god kommunikation blir allt viktigare
Kuststad 2025 är Trelleborgs största stadsutvecklingsprojekt någonsin, med satsningar på näringsliv, infrastruktur och 7000 nya bostäder. Det symboliserar Trelleborgs förvandling, från traditionell hamnstad till en modern, attraktiv och kunskapsintensiv stad i ett havsnära läge.

Projektet är också ett bra exempel på hur kommunen arbetar med olika aktörer för att skapa en attraktiv plats att leva, verka och bo på. I det arbetet har kommunikationen en prioriterad roll och ses som ett viktigt ledningsverktyg. Det handlar bland annat om att utveckla och stärka kommunens varumärke, stärka den värdegrund vi står för och bygga bra relationer med medborgarna.

Som kommunikationsdirektör tar du det strategiska ansvaret för vår kommunövergripande kommunikation. Tjänsten är direkt underställd Kommundirektören och du deltar i möten med kommunens ledningsgrupp. 

Du driver och utvecklar det strategiska kommunikationsarbetet
Kommunikationsdirektören leder kommunens arbete inom kommunikationsfrågor samt ansvarar för och utvecklar vårt varumärke, budskapsplattform och grafiska profil. Målet är att leverera en sammanhållen kommunikation med hög kvalitet som stärker Trelleborgs kommun i förhållande till alla intressenter, såväl internt som externt. I rollen fungerar du som ett kommunikationsstrategiskt stöd till kommunledningen och ansvarar även för press- och mediefrågor samt kriskommunikation.

Genom omvärldsbevakning och kvalificerad analys tar du fram olika framtidsscenarier och föreslår övergripande riktningsförändringar och aktiviteter. Dessutom företräder du kommunen i regionala och lokala nätverk, samt presenterar kommunens kommunikations- och varumärkesarbete i relevanta forum.

Det här söker vi hos dig
Vi letar efter dig som har en akademisk examen med inriktning media- och kommunikation eller annan relevant inriktning som vi bedömer som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete med intern och extern kommunikation, samt vana av att arbeta med digitala kanaler. Vi ser också att du har god erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, är van vid att leda och driva projekt och processer, samt har förmåga att slutföra och implementera resultat. En merit är om du har erfarenhet av strategiskt arbete inom offentlig förvaltning. Det är också en fördel om du tidigare har hanterat press- och mediakontakter, arbetat med omvärldsanalys och har erfarenhet av kriskommunikation. 

Som person är du rak och tydlig, prestigelös, flexibel och öppen. Du har att starkt driv, är strukturerad, tar initiativ och har förmågan att samverka i grupp såväl som att arbeta självständigt. Dessutom trivs du i en utåtriktad roll där du får bygga relationer samt skapa samarbeten som leder till en fantastisk kommunikation och resultat. Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och godkänd säkerhetsprövning inklusive svenskt medborgarskap är en förutsättning för anställning.

Vi kan erbjuda en spännande och utmanande tjänst som kommunikationsdirektör i Sveriges sydligaste kommun. Här får du stor möjlighet att utveckla verksamheten och bidra till att göra Trelleborgs kommun till en ännu bättre plats att leva, verka och bo på.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Kontakt
Vi ser fram emot din ansökan senast den 3 april. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected].

Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2022-04-03 via följande länk https://cordovancareer.se/lediga-tjanster/

ej via vårt rekryteringssystem, brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Veteranklubben söker Kommunikatör/Enhetschef till Trelleborgs kommun

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. . Veteranklubben söker kommunikatör samt tillika enhetschef för uppdrag i Trelleborgs kommun Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutvecklin... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

.

Veteranklubben söker kommunikatör samt tillika enhetschef för uppdrag i Trelleborgs kommun

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting samt Karriärändring. 

Uppdraget

Någon som tar chefsskapet under rekryteringsperioden  ca 2-3 månader
Ledning av olika kommunikationsprojekt
Ansvarig för att utveckla Facebook kanaler och sociala medier
Ingår hålla samman och leda 11 medarbetare

Enheten arbetar med

Strategisk kommunikation 
Kommunikation av de stora frågorna
Marknadsföra platsen Trelleborg och arbetsgivaren Trelleborgs kommun
Bistå förvaltningarna i deras kommunikation gentemot medborgarna

Omgående tillsättning

Krav sökande ska, ha för uppgiften adekvat utbildning, kompetens och erfarenhet för arbete som Kommunikationschef 

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller som underkonsult

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 0723138800
[email protected] Visa mindre

Kommunikatör till avdelning kommunikation, Lasarettet i Trelleborg

Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och utveckla kommunikationen på lasaretten i Trelleborg och Landskrona? Vill du bidra till övergripande mål och prioriteringar men också arbeta nära kärnverksamheten? Vet du hur man agerar rådgivare till chefer och tar plats i en ledningsgrupp, samtidigt som du kan och trivs med det kommunikativa hantverket? Kanske är det då du som ska bli vår nya kommunikatör? Lasarettet Trelleborg bedriver akut och planerad hä... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och utveckla kommunikationen på lasaretten i Trelleborg och Landskrona? Vill du bidra till övergripande mål och prioriteringar men också arbeta nära kärnverksamheten? Vet du hur man agerar rådgivare till chefer och tar plats i en ledningsgrupp, samtidigt som du kan och trivs med det kommunikativa hantverket?

Kanske är det då du som ska bli vår nya kommunikatör?

Lasarettet Trelleborg bedriver akut och planerad hälso- och sjukvård samt utbildningsverksamhet tillsammans med de skånska lärosätena. Lasarettet är ett ortopediskt centrum, och genomför även öron-, näs- och halsoperationer samt tandbehandlingar. Här finns flera specialistmottagningar och en akutmottagning som är öppen alla dagar. De fyra vårdavdelningarna har inriktning internmedicin, kardiologi, neurologi och ortopedi. Totalt arbetar cirka 600 medarbetare här.
Lasarettet i Landskrona har ett stort elektivt kirurgiskt uppdrag och utför hälften av alla galloperationer i Skåne. På lasarettets vårdavdelningar bedrivs dygnet runt-vård och det finns mottagningar för bland annat diabetiker och personer med hjärtproblem eller lungsjukdomar. Här finns även en akutmottagning som är öppen dagtid på vardagar. På sjukhuset arbetar cirka 350 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör ingår du i avdelning kommunikation inom sjukvårdsförvaltningen Skånes universitetssjukvård och rapporterar direkt till kommunikationschefen. Din tjänst är placerad huvudsakligen i Trelleborg men du arbetar på uppdrag av sjukhuscheferna på de båda lasaretten och ingår i deras ledningsgrupper.

Du stöttar organisationen i förändringsprocesser samt vid genomförandet av olika projekt och implementeringar. Du ansvarar för att ge kommunikationsstöd till lasarettens chefer och för att utveckla lasarettets interna och externa kommunikationssystem. Vidare arbetar du såväl strategiskt med planering och uppföljning som operativt med genomförande av kommunikationsinsatser. Exempel på fokusområden är rådgivning och coachning av chefer, produktion av redaktionellt innehåll, pressarbete, arbete med sociala media, facilitering av workshops och utbildningar, utveckling av patientkommunikation och enklare grafiskt arbete. Till din hjälp har du kompetenta kollegor inom avdelning kommunikation som gärna delar med sig av sin kunskap.

Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete i en organisation med hög kompetens, högt tempo och ett viktigt uppdrag att säkerställa att dagens och morgondagens medborgare får en god vård med hög kvalitet och servicenivå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lockas av att utveckla verksamhet med kommunikation som verktyg och därmed bidra till måluppfyllelse. För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel, resultatorienterad, självständig och analytisk samt att du är prestigelös. Du bör vara skicklig på att sätta dig in i komplexa sammanhang och skriva lättbegripliga texter, samt ha ett konsultativt förhållningssätt. God samarbetsförmåga och personlig drivkraft är viktiga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi ser att du har:
- Högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömt som likvärdig.
- Minst tre års yrkeserfarenhet inom kommunikationsområdet.
- Mycket goda kunskaper i svenska.
- Erfarenhet av att ge kommunikationsstöd till chefer.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor, av förändringsarbete i stora organisationer, presshantering, arbete med sociala media, intranät samt redaktionellt material och att leda utbildningar och workshoppar.


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånes universitetssjukvård är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar och består av Skånes universitetssjukhus, som finns i Lund och Malmö, samt sjukhusen i Trelleborg, Landskrona och Ystad. Skånes universitetssjukvård erbjuder vård, forskning och utbildning på nationell, regional och internationell nivå. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation, där våra 13 500 medarbetare driver och utvecklar hälso- och sjukvård i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Enhetschef kommunikatör omgående

Vi söker Interim enhetschef till kommunikationsavdelningen vid en kommun i södra Skåne. Vi ser att du har relevant akademisk utbildning/erfarenhet inom kommunikation samt erfarenhet av ledarskap inom offentlig verksamhet/politisk organisation. Arbetsuppgifter Som interim enhetschef på kommunikationsavdelningen leder du 11 medarbetare i arbetet kring kommunens interna och externa kommunikation. Ditt fokus kommer ligga på strategiskt arbete samt att stödja ... Visa mer
Vi söker
Interim enhetschef till kommunikationsavdelningen vid en kommun i södra Skåne. Vi ser att du har relevant akademisk utbildning/erfarenhet inom kommunikation samt erfarenhet av ledarskap inom offentlig verksamhet/politisk organisation.

Arbetsuppgifter
Som interim enhetschef på kommunikationsavdelningen leder du 11 medarbetare i arbetet kring kommunens interna och externa kommunikation. Ditt fokus kommer ligga på strategiskt arbete samt att stödja medarbetarna i det dagliga operativa arbetet.

Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.

Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
•Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
•Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
•Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
•Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
•Friskvårdsbidrag
Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon.

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser.

Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om.

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

Om oss
Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer, chefer samt övrig vård- och omsorgspersonal.

Vi har över 24 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken Visa mindre

Kommunikations- och Hållbarhetschef

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Är du en driven, prestigelös och handlingskraftig ledare som brin... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Är du en driven, prestigelös och handlingskraftig ledare som brinner för kommunikation och hållbarhet? Har du tidigare erfarenhet av energibranschen? Lockas du av möjligheten att vara med och forma ett energibolag som ska bidra till att göra Trelleborg till Sveriges mest klimatsmarta kommun? I så fall kan detta vara rätt tjänst för dig!

Om Trelleborgs Energi AB
Trelleborgs Energi AB, är en sammanslagning av fjärrvärme- och energiförsäljningsbolagen samt elnätsbolaget i Trelleborgs kommun.

Som ett kommunalt koncernbolag har vi nu en unik möjlighet att utveckla bolaget till vår vision - ett energibolag i absolut framkant där vi får bidra till klimatsmart samhällsnytta. Vill du vara med på resan?

Arbetsuppgifter
Tjänsten är nyinrättad utan personalansvar och direkt underställd VD och du sitter centralt i Trelleborg. I din roll, som du i hög utsträckning kommer att vara med att påverka, kommer fokus ligga på att leda, utveckla och driva bolagets kommunikations- och hållbarhetsarbete.

I rollen ingår bl.a:

- Strategisk planering och utveckling av de interna såväl som externa processerna inom kommunikation och hållbarhet.
- Tillse att planer, rutiner, riktlinjer tas fram för kommunikations- och hållbarhetsområdet och att dessa förstås, accepteras och följs av organisationen.
- Operativt / ”hands-on” utförande av såväl kommunikations- som hållbarhetsprojekt och aktiviteter.

Detta är en bred roll med stor möjlighet att utveckla och forma en attraktiv och modern organisation i nära samarbete med VD och anställda. Du blir en del av bolagets ledningsgrupp bestående av VD samt chefer för elnät, fjärrvärme, marknad och försäljning, strategi, ekonomi och HR. Du kommer in i en ledningsgrupp med höga visioner och mycket driv för att utveckla Trelleborgs Energi och vi vill att du deltar aktivt för att bidra till den utvecklingen.

För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har:
- Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller hållbarhet/miljö, alternativt ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
- Flerårig erfarenhet av kommunikations- och hållbarhetsarbete inom energibranschen.
- Erfarenhet av att driva, utveckla och leda komplexa projekt.
- Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av arbete i ledningsgrupp.
- Erfarenhet av varumärkesutveckling.
- Erfarenhet av att forma och utveckla digitala kanaler

Det är viktigt för oss att varje medarbetare kan stå för och leva efter vår värdegrund om Öppenhet, Respekt och Ansvar. Därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

 Om dig
Då vi är ett mindre bolag är det viktigt att du som person trivs med att agera på eget initiativ, får saker att hända och har förmågan att se och ta vara på affärsmöjligheter. För att trivas som kommunikations- och hållbarhetschef hos oss behöver du gilla att fokusera på resultatet och samtidigt ha förmågan att se potentiella risker och följa upp de ekonomiska följderna av de frågor du driver. Du behöver vidare vara duktig på att ständigt skifta mellan strategiskt långsiktiga och operativt kortsiktiga frågeställningar.

Då ett aktivt deltagande i ledningsgrupp är en självklarhet i denna roll så behöver du ha en vilja att stödja och samarbeta med andra för att nå vårt gemensamma mål – att bli ett energibolag i framkant! 

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidare, 100 %

Kontakt
För frågor kring tjänsten:

Magnus Sahlin, VD Trelleborgs Energi AB, 073-442 25 73.

För frågor om rekryteringsprocessen:

Liridon Kaludra, HR-chef Trelleborgs Energi AB, 070-8817157.

Hina Wåhlin, Rekryteringskonsult Upgraded People AB, 0732-33 16 51.

Sista ansökningsdag
2021-08-29

Vi ser fram emot din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs Energi noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunikatör

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Trelleborg är just nu i en stark digitaliseringsfas... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Trelleborg är just nu i en stark digitaliseringsfas och kommunen arbetar aktivt med ett flertal utvecklings och digitaliseringsprojekt i syfte att öka kundvärdet för externa besökare men även för medarbetarna inom Trelleborgs kommun.

Just nu pågår ett kommunomfattande projekt med lansering i mars 2022: Digital arbetsyta - Microsoft 365, där nytt intranät inkluderas. Ett arbete som inkluderar samtliga förvaltningar i Trelleborgs kommun.

För att skapa rätt förutsättningar inför en implementering av den digitala arbetsytan söker nu Trelleborgs kommun en kommunikatör med fokus på förändringskommunikation. Uppdraget i korthet innebär att ansvara för all kommunikation internt, mot målgruppen chefer och medarbetare, i syfte att skapa engagemang, öka kunskapen och ge rätt förutsättningar för en övergång till ny digital arbetsyta i mars 2022.

Arbetsuppgifter
I din roll skapar du strategisk och operativ kommunikation i linje med projektmål för projektet Digital arbetsyta. Du tar fram en kommunikations och aktivitetsplan i samråd med projektgruppen.

Du arbetar nära huvudprojektledaren och projektgruppen för Ny digital arbetsyta samt kommunikationschefen. Du identifierar kommunikationsutmaningar och arbetar proaktivt med kommunikationsinsatser. I din roll stärker du även projektets slutfas och lägger grunden för en gynnsam implementeringsfas med beteendeförändring i fokus.

I uppdraget ingår även att skriva dokumentation till användarna.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du som söker tjänsten har följande kvalifikationer:

- Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, webbstrategisk utbildning alternativt förändringsledning
- Erfarenhet av arbete i projektform, förändringskommunikation samt digitaliseringsprojekt
- Tidigare erfarenhet av strategiskt och operativt arbete inom kommunikation.
- God skribent med erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat på klarspråk
- Erfarenhet av framtagande av nytt intranät är starkt meriterande.

Som person är du strukturerad, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar på ett engagerande sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du utöver ovan även kan vara tillgänglig för en snar start, för att möta upp de behov och tidplan som projektgruppen står inför.

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Projektanställning t.om 2022-03-31 med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Kontakt
Eleonore Larsson, Digital utvecklingsledare, Enhet Digital Utveckling, telefonnummer 0410-73 30 90

Emilie Ekander, Enhetschef Kommunikation, telefonnummer 0410- 73 32 96

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-09-23 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunvägledare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och fö... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.

Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark och exploatering och digitalisering. Även överförmyndaren ingår i förvaltningen.

Inom Medborgarservice arbetar vi med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Nu söker vi dig som under vår kollegas föräldraledighet vill vara med oss i detta spännande och omväxlande arbete.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler kommunvägledare som kommer att arbeta med områden som ligger inom arbetsmarknadsförvaltningen, bildningsförvaltningen, kommunledningsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Rollen innebär också konsumentvägledning.

Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökande kontakt mot kommunens olika verksamheter. Tjänsten förutsätter därför i stor utsträckning självständighet och initiativtagande.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning inom juridik, sociologi, statsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat något år med ärendehandläggning i en större organisation och med frågor gällande arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra utifrån ett gemensamt område.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Har du även kunskaper i arabiska eller andra för tjänsten relevanta språk ser vi det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi arbetar med ständig utveckling och mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
1 vikariat, 100%

Med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Hannu Sirviö, Enhetschef Kundtjänst, tel 0410-73 41 25.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
Ansök senast 2021-09-19 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Marknadskommunikatör

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Lockas du av att utmana gamla sanningar och hitta n... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Lockas du av att utmana gamla sanningar och hitta nya vägar mot gemensamt satta mål? Då väntar en utvecklande arbetsmiljö och engagerade kollegor på dig!

Trelleborgs kommun har valt att organisera vissa delar av verksamheten i kommunala bolag.

Två av dessa söker nu tillsammans en marknadskommunikatör med digital och strategisk kompetens.

AB Visit Trelleborg utvecklar, profilerar och marknadsför Trelleborgs kommun som attraktiv plats att besöka. Bolaget stödjer besöksnäringsföretag så att de kan göra bättre affärer, möter besökare både fysiskt och digitalt samt främjar och värvar evenemang och möten som stimulerar den turistekonomiska omsättningen.

Trelleborgs Energi AB är ett nybildat energibolag med stort fokus på klimatomställningen. Trelleborgs Energi AB spelar en nyckelroll i kommunens ambition att bli klimatsmartast i Sverige. I portföljen finns idag fjärrvärme, elhandel, elnät, energieffektivisering, laddlösningar (elbilar) och vätgas.

Tillsammans bidrar bägge bolagen till tillväxt och samhällsnytta i Trelleborgs kommun och är strategiska verktyg för hållbar samhällsutveckling. Det återspeglas i den utvecklingsdrivna anda som råder i respektive bolag. För här trivs de som vill göra skillnad och ha möjlighet att påverka framtiden.

Alla medarbetare hos oss, oavsett roll, har en individuell utvecklingsplan och tydliga mål som kontinuerligt följs upp. Här kan alla påverka sin egen situation och bidra till vår gemensamma utveckling.

Vi tillämpar dessutom kollektivavtal, flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och andra värdefulla förmåner!

Arbetsuppgifter
I din roll skapar du professionell marknadskommunikation som stärker bolagens förmåga att uppnå sina mål. Dessutom bidrar dina insatser till att stärka bolagens varumärke.

Arbetet består bland annat av strategisk planering, operativt arbete i digitala kanaler samt att skapa innehåll för dessa eller andra syften. Det kan även handla om att producera broschyrer, försäljnings- och informationsmaterial.

Då detta är en delad tjänst utför du parallella arbetsuppgifter åt bägge bolagen. Tjänsten är ny och du kommer därför att få möjlighet att själv påverka innehållet och arbetssättet för att på bästa sätt uppfylla det övergripande målet.

Du följer bolagens arbete på nära håll och fångar upp, bearbetar och förmedlar relevant information till kunder, besökare, medborgare och ägare.

Du kommer bland annat att arbeta nära Maarja Edman , VD på AB Visit Trelleborg, och Maria Malm Skarin, Sälj- och Marknadschef på Trelleborgs Energi.

Detta tror vi om dig
Du har:

- Utbildning inom marknadsföring-, medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande.
- Erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom digitala kommunikationslösningar och aktivt håller öga på marknaden efter nya relevanta verktyg.
- Är en erfaren användare av WordPress, Adobe Creative Cloud, Googles produkter samt annonseringsverktyg för sociala medier där du kan ringa in målgrupper och följa upp genomförda kampanjer. SEO-optimering är du också väl bekant med.
- Är en skicklig skribent som kan målgruppsanpassa budskap efter sammanhang och kanal och är van att kommunicera på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du:

- Har ett sinne för humor. Både Maarja och Maria tenderar att dra en massa skämt, ibland är de till och med roliga.
- Kan hantera en kamera, dvs ta foton utan att bli totalsågad.
- Förstår olika dialekter. Maria pratar en blandning av skånska och småländska och Maarja pratar diffus norrländska. Viktigt att någon kan agera tolk till oss övriga förvirrade kollegor.

Vidare förväntar vi oss att du har ett strategiskt förhållningssätt till helheten och kan göra prioriteringar som främjar våra övergripande bolagsmål. Du behöver med andra ord inte vara expert på att jonglera, men kan vid tillfällen behöva hantera "många bollar i luften". Jonglörer undanbedes att söka denna tjänst, men kontakta oss gärna om du är intresserad av att uppträda på vår kick-off.

Som person är du strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar på ett engagerande sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad samt har ett konsultativt förhållningssätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vem passar in här?
Personer som sätter vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar högt upp på sin prioriteringslista. För oss är dessa begrepp inte en massa tomma ord utan genomsyrar vår verksamhet i hur vi arbetar med våra årliga verksamhetsplaner, hur vi behandlar varandra och förståelsen att kollektivet alltid kommer före jaget.

 

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Maarja Edman, VD AB Visit Trelleborg – 070 320 87 00.

Maria Malm Skarin, Sälj- och Marknadschef Trelleborgs Energi AB – 070 222 18 54.

Liridon Kaludra, HRBP Trelleborgs kommunkoncern - 070 881 71 57.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-02-09 men ligg inte på latsidan, vi arbetar med löpande urval.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har AB Visit Trelleborg och Trelleborgs Energi AB noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Marknadskommunikatör

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Lockas du av att utmana gamla sanningar och hitta n... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Lockas du av att utmana gamla sanningar och hitta nya vägar mot gemensamt satta mål? Då väntar en utvecklande arbetsmiljö och engagerade kollegor på dig!

Trelleborgs kommun har valt att organisera vissa delar av verksamheten i kommunala bolag.

Två av dessa söker nu tillsammans en marknadskommunikatör med digital och strategisk kompetens.

AB Visit Trelleborg utvecklar, profilerar och marknadsför Trelleborgs kommun som attraktiv plats att besöka. Bolaget stödjer besöksnäringsföretag så att de kan göra bättre affärer, möter besökare både fysiskt och digitalt samt främjar och värvar evenemang och möten som stimulerar den turistekonomiska omsättningen.

Trelleborgs Energi AB är ett nybildat energibolag med stort fokus på klimatomställningen. Trelleborgs Energi AB spelar en nyckelroll i kommunens ambition att bli klimatsmartast i Sverige. I portföljen finns idag fjärrvärme, elhandel, elnät, energieffektivisering, laddlösningar (elbilar) och vätgas.

Tillsammans bidrar bägge bolagen till tillväxt och samhällsnytta i Trelleborgs kommun och är strategiska verktyg för hållbar samhällsutveckling. Det återspeglas i den utvecklingsdrivna anda som råder i respektive bolag. För här trivs de som vill göra skillnad och ha möjlighet att påverka framtiden.

Alla medarbetare hos oss, oavsett roll, har en individuell utvecklingsplan och tydliga mål som kontinuerligt följs upp. Här kan alla påverka sin egen situation och bidra till vår gemensamma utveckling.

Vi tillämpar dessutom kollektivavtal, flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och andra spännande förmåner!

Arbetsuppgifter
I din roll skapar du professionell marknadskommunikation som stärker bolagens förmåga att uppnå sina mål. Dessutom bidrar dina insatser till att stärka bolagens varumärke.

Arbetet består bland annat av strategisk planering, operativt arbete i digitala kanaler samt att skapa innehåll för dessa eller andra syften. Det kan även handla om att producera broschyrer, försäljnings- och informationsmaterial.

Då detta är en delad tjänst utför du parallella arbetsuppgifter åt bägge bolagen. Tjänsten är ny och du kommer därför att få möjlighet att själv påverka innehållet och arbetssättet för att på bästa sätt uppfylla det övergripande målet.

Du följer bolagens arbete på nära håll och fångar upp, bearbetar och förmedlar relevant information till kunder, besökare, medborgare och ägare.

Du kommer bland annat att arbeta nära Maarja Edman , VD på AB Visit, och Maria Malm Skarin, Sälj- och Marknadschef på Trelleborgs Energi.

Detta tror vi om dig
Du har:

- Utbildning inom marknadsföring-, medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande.
- Erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom digitala kommunikationslösningar och aktivt håller öga på marknaden efter nya relevanta verktyg.
- Är en erfaren användare av WordPress, Adobe Creative Cloud, Googles produkter samt annonseringsverktyg för sociala medier där du kan ringa in målgrupper och följa upp genomförda kampanjer. SEO-optimering är du också väl bekant med.
- Är en skicklig skribent som kan målgruppsanpassa budskap efter sammanhang och kanal och är van att kommunicera på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du:

- Har ett sinne för humor. Både Maarja och Maria tenderar att dra en massa skämt, ibland är dem till och med roliga.
- Kan hantera en kamera, dvs ta foton utan att bli totalsågad.
- Förstår olika dialekter. Maria pratar en blandning av skånska och småländska och Maarja pratar diffus norrländska. Viktigt att någon kan agera tolk till oss övriga förvirrade kollegor.

Vidare förväntar vi oss att du har ett strategiskt förhållningssätt till helheten och kan göra prioriteringar som främjar våra övergripande bolagsmål. Du behöver med andra ord inte vara expert på att jonglera, men kan vid tillfällen behöva hantera "många bollar i luften". Jonglörer undanbedes att söka denna tjänst, men kontakta oss gärna om du är intresserad av att uppträda på vår kick-off.

Som person är du strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar på ett engagerande sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad samt har ett konsultativt förhållningssätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vem passar in här?
Personer som sätter vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar högt upp på sin prioriteringslista. För oss är dessa begrepp inte en massa tomma ord utan genomsyrar vår verksamhet i hur vi arbetar med våra årliga verksamhetsplaner, hur vi behandlar varandra och förståelsen att kollektivet alltid kommer före jaget.

 

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Maarja Edman, VD AB Visit Trelleborg – 070 320 87 00.

Maria Malm Skarin, Sälj- och Marknadschef Trelleborgs Energi AB – 070 222 18 54.

Liridon Kaludra, HRBP Trelleborgs kommunkoncern - 070 881 71 57.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-02-09 men ligg inte på latsidan, vi arbetar med löpande urval.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har AB Visit Trelleborg och Trelleborgs Energi AB noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunvägledare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och fö... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.

Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark och exploatering och digitalisering. Även överförmyndaren ingår i förvaltningen.

Inom Medborgarservice arbetar vi med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Nu söker vi dig som under vår kollegas föräldraledighet vill vara med oss i detta spännande och omväxlande arbete.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler kommunvägledare som kommer att arbeta med områden som ligger inom arbetsmarknadsförvaltningen, bildningsförvaltningen, kommunledningsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Rollen innebär också konsumentvägledning.

Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökande kontakt mot kommunens olika verksamheter. Tjänsten förutsätter därför i stor utsträckning självständighet och initiativtagande.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning inom juridik, sociologi, statsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat något år med ärendehandläggning i en större organisation och med frågor gällande arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra utifrån ett gemensamt område.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Har du även kunskaper i arabiska eller andra för tjänsten relevanta språk ser vi det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi arbetar med ständig utveckling och mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
2 vikariat, 100%, 1 år

Med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Hannu Sirviö, Enhetschef Kundtjänst, tel 0410-73 41 25.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
Ansök senast 2021-03-14 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Vi söker nu två Kommunvägledare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Vi tar nu nästa steg mot att bli en stark kundtjän... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Vi tar nu nästa steg mot att bli en stark kundtjänstorganisation som ska samordna och effektivisera kundmottagandet i Trelleborgs kommun.

En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Vill du vara med oss i detta spännande arbete?

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler kommunvägledare! 
Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökandekontakt mot kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning inom teknik eller naturvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat något år med ärendehandläggning i en större organisation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra utifrån ett gemensamt område. Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Du har även ett intresse för tekniska frågor och miljöfrågor. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi kommer att jobba med ständig mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
2 Heltidsanställningar, provanställning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Hannu Sirviö, chef för medborgarservice, Kommunledningsförvaltningen, tel 0410-73 41 25.
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2020-02-16. Ansökan skall göras via vårt rekryteringssystem inte via brev eller e-post.
Vi arbetar med löpande urval och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kommunvägledare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och fö... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.

Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark och exploatering och digitalisering. Även överförmyndaren ingår i förvaltningen.

Inom Medborgarservice arbetar vi med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Nu söker vi dig som under vår kollegas föräldraledighet vill vara med oss i detta spännande och omväxlande arbete.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler kommunvägledare som kommer att arbeta med områden som ligger inom arbetsmarknadsförvaltningen, bildningsförvaltningen, kommunledningsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Rollen innebär också konsumentvägledning.

Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökande kontakt mot kommunens olika verksamheter. Tjänsten förutsätter därför i stor utsträckning självständighet och initiativtagande.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning inom juridik, sociologi, statsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat något år med ärendehandläggning i en större organisation och med frågor gällande arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra utifrån ett gemensamt område.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Har du även kunskaper i arabiska eller andra för tjänsten relevanta språk ser vi det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi arbetar med ständig utveckling och mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
2 vikariat, 100%, 1 år

Med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Hannu Sirviö, Enhetschef Kundtjänst, tel 0410-73 41 25.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
Ansök senast 2020-09-06 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre