Lediga jobb Comcube AB i Trelleborg

Se alla lediga jobb från Comcube AB i Trelleborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Trelleborg som finns inom det yrket.

KEMITEKNISK EXPERT / PRODUKTUTVECKLARE

Ansök    Mar 27    Comcube AB    Produktutvecklare
Är du en nyfiken, engagerad och utvecklingsfokuserad Kemiteknisk expert/Produktutvecklare som vill vara med på vår tillväxtresa? Brinner du för hållbarhet, långsiktighet och kvalitet? Vi har samlat utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning under ett och samma tak i Trelleborg. Hos oss får du både stort ansvar och goda möjligheter att påverka, dessutom erbjuder vi ett arbete i en mycket stimulerande, trevlig och familjär miljö. Vill du arb... Visa mer
Är du en nyfiken, engagerad och utvecklingsfokuserad Kemiteknisk expert/Produktutvecklare som vill vara med på vår tillväxtresa? Brinner du för hållbarhet, långsiktighet och kvalitet? Vi har samlat utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning under ett och samma tak i Trelleborg.

Hos oss får du både stort ansvar och goda möjligheter att påverka, dessutom erbjuder vi ett arbete i en mycket stimulerande, trevlig och familjär miljö. Vill du arbeta med och utveckla produkter i världsklass kan detta vara den optimala möjligheten för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som Kemiteknisk expert/Produktutvecklare är en nyckelposition där du står för företagets spetskompetens inom kemi. Du ansvarar för att driva projekt för att vidareutveckla såväl befintliga produkter som att utveckla nya.    

- Ansvara för produktutveckling.
- Ansvara för formuleringar, metodik och kvalitetsarbete tillsammans med produktionen.
- Avseende kemifrågor ansvara för externa kontakter såsom råvaruleverantörer, intressenter och vid säljmöten.
- Ansvara för HSEQ-frågor (allt från SDS till miljöbedömningar och audits).
- Genomföra prov och tester mot branschens standarder.
- Löpande dokumentera pågående projekt.
- Aktivt följa och delta i branschens utveckling genom att medverka i aktuella nätverk och mässor.

Tjänsten är på heltid med placering i Trelleborg. Vi är ett mindre företag med en platt organisation. Du rapporterar till vår chef för R&D & Innovation och arbetar i nära samarbete med både R&D och produktion, men också övriga avdelningar inom företaget.

Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom kemiområdet.
- Erfarenhet från en liknande roll inom relevant område och bransch.
- Erfarenhet av att arbeta med liknande utvecklingsprocesser och produktstandarder.
- Vana av och en positiv inställning till att löpande dokumentera.
- Obehindrade kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

För att passa in i denna roll behöver du vara både initiativtagande och engagerad. Du motiveras av en varierande roll och kan hantera att prioritera mellan olika pågående projekt. Vidare behöver du vara självgående, drivande och nyfiken som person eftersom du ska arbeta med och utveckla många områden. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av tjänsten som Kemiteknisk expert/Produktutvecklare på Protega?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Kemiteknisk expert/Produktutvecklare på Protega?   

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, [email protected] eller Helena Fransson, 070-554 05 04 som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:803566/Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan! 

Sedan 1988 har vi tillverkat svenskt brandskydd i absolut världsklass. Protega erbjuder idag ett komplett sortiment för produkter inom passivt brandskydd. Brandskyddsfärg för bärande konstruktioner, brandskyddsfärg för väggar och tak samt olika brandtätningsprodukter. Vår drivkraft är att bevara stora värden, vilket gör vårt miljöarbete till en självklarhet för oss. Mycket forskning och arbete ligger bakom att många av våra produkter har branschens högsta miljöbedömningar. Vi fokuserar inte bara på produktsidan, utan även i vårt hållbarhetsarbete – i hela produktionsledet. Vi tror att hållbarhet, långsiktighet och kvalitet alltid trumfar kortsiktiga vinster och låga priser. Och hittills verkar våra kunder hålla med oss. Vi växer och vår tillverkning av svenskt hållbart brandskydd ökar. För det är tillsammans med dem vi bygger en säker och hållbar värld. Det är tillsammans med dem vi bevarar det som är av värde – både mänskliga och ekonomiska.



Våra produkter är med i Byggvarubedömningen, Sundahus, Living Building Challenge, Basta och i databas för byggprodukter som kan användas i Svanenmärkta byggnader. Protega har i dagsläget sina huvudsakliga marknader i Europa, Nya Zeeland och Australien. Via länkarna nedan hittar du mer information om oss.



http://www.protega.se

https://www.youtube.com/watch?v=OI1CWtt1NnI Visa mindre

KEMITEKNISK R&D MANAGER

Ansök    Okt 10    Comcube AB    Kemist
Till vårt huvudkontor i Trelleborg söker vi nu en nyfiken, engagerad och utvecklingsfokuserad Kemiteknisk R&D Manager som vill vara med på vår tillväxtresa. Hos oss får du både stort ansvar och goda möjligheter att påverka. Brinner du för hållbarhet, långsiktighet och kvalitet kan vi erbjuda dig ett arbete i en mycket stimulerande och trevlig miljö. Vill du arbeta med och utveckla produkter i världsklass kan detta vara den optimala möjligheten för dig! ... Visa mer
Till vårt huvudkontor i Trelleborg söker vi nu en nyfiken, engagerad och utvecklingsfokuserad Kemiteknisk R&D Manager som vill vara med på vår tillväxtresa.

Hos oss får du både stort ansvar och goda möjligheter att påverka. Brinner du för hållbarhet, långsiktighet och kvalitet kan vi erbjuda dig ett arbete i en mycket stimulerande och trevlig miljö. Vill du arbeta med och utveckla produkter i världsklass kan detta vara den optimala möjligheten för dig! 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som kemiteknisk R&D manager är en nyckelposition där du står för företagets spetskompetens inom kemi. Du ansvarar för att driva projekt för att vidareutveckla såväl befintliga produkter som att utveckla nya.       

- Ansvarig för formuleringar.
- Driva kvalitetsarbete tillsammans med produktionen.
- Ansvarig för externa kontakter i kemifrågor.
- Ansvarig för HSEQ-frågor (allt från SDS till miljöbedömningar).
- Genomföra regelbundna prov och tester mot branschens standarder.
- Driva projekt internt och externt.
- Aktivt följa, delta i och påverka branschens utveckling genom att medverka i aktuella nätverk i Sverige och Europa.
- Teknisk expert i kontakter med råvaruleverantörer.
- Bistå med teknisk expertis vid säljmöten.
- Medverka på de större mässorna inom branschen.

Tjänsten är på heltid med placering i Trelleborg. Du rapporterar till vår Director – R&D & Innovation och arbetar mycket nära övriga kollegor inom framför allt produktion.

Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom kemiområdet.
- Erfarenhet från roller som Technical Manager, Project Manager, Development Engineer, R&D Manager, R&D Engineer inom relevant område och bransch.
- Erfarenhet av att arbeta med liknande utvecklingsprocesser och produktstandarder.
- Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift.
- Körkort B

Personliga egenskaper

För att passa in i denna roll behöver du vara initiativtagande, engagerad och motiveras av en roll med ”många bollar i luften”, ansvar och möjlighet att påverka. Vidare behöver du vara självgående, drivande och nyfiken som person eftersom du ska arbeta med och utveckla många områden. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av tjänsten som Kemiteknisk R&D Manager på Protega?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Kemiteknisk R&D Manager på Protega?  

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, [email protected] eller Helena Fransson, 070-554 05 04 eller, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:666550/?lang=se Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan! 

Sedan 1988 har vi tillverkat svenskt brandskydd i absolut världsklass från vår produktion i Trelleborg. Sakta och säkert utvecklades företaget från att sälja ett fåtal produkter, till att idag erbjuda ett komplett sortiment för produkter inom passivt brandskydd. Brandskyddsfärg för bärande stål- och träkonstruktioner och brandsäkra ytskikt, samt produkter för brandtätning för byggnadens alla delar. Vi har vuxit långsamt men säkert, utan att tumma på våra egna högt uppställda kvalitetsmål. Vår drivkraft är att bevara stora värden, vilket gör vårt miljöarbete till en självklarhet för oss. Mycket forskning och arbete ligger bakom att många av våra produkter håller branschens högsta miljöbedömningar. Vi fokuserar inte bara på produktsidan, utan även i vårt hållbarhetsarbete – i hela produktionsledet. Vi har högt satta miljömål på alla områden. Vi tror att hållbarhet, långsiktighet och kvalitet alltid trumfar kortsiktiga vinster och låga priser. Och hittills verkar våra kunder hålla med oss. Vi växer och vår tillverkning av svenskt hållbart brandskydd ökar. För det är tillsammans med dem vi bygger en säker och hållbar värld. Det är tillsammans med dem vi bevarar det som är av värde – både mänskliga och ekonomiska. Produkterna är med i Byggvarubedömningen, Sundahus, Living Building Challenge, Basta och i databas för byggprodukter som kan användas i Svanenmärkta byggnader. Protega har i dagsläget sina huvudsakliga marknader i Europa, Nya Zeeland och Australien med huvudkontor och produktion i Trelleborg. Via länkarna nedan hittar du mer information om oss.

http://www.protega.se

https://www.youtube.com/watch?v=OI1CWtt1NnI Visa mindre

JUNIOR SUPPLY CHAIN MANAGER / NYEXAD CIVILINGENJÖR

Ansök    Jan 21    Comcube AB    Logistiker
Är du en nyutexaminerad civilingenjör som längtar efter att komma ut i näringslivet? Tycker du om logistik och en internationell miljö? Här är din chans! Just nu söker vi en Junior Supply Chain Manager. Detta är väldens chans för dig som längtar efter att omsätta dina teoretiska kunskaper till ”riktiga” arbetsuppgifter – Hos oss får du möjlighet att göra skillnad! Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/k... Visa mer
Är du en nyutexaminerad civilingenjör som längtar efter att komma ut i näringslivet? Tycker du om logistik och en internationell miljö? Här är din chans! Just nu söker vi en Junior Supply Chain Manager.

Detta är väldens chans för dig som längtar efter att omsätta dina teoretiska kunskaper till ”riktiga” arbetsuppgifter – Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder. Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med. Vi är mycket måna om våra kunder och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög effektivitet, kvalitet och servicenivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

I tjänsten som Junior Supply Chain Manager kommer du framför allt att arbeta med:

- Inköp, leverantörskontakter och förhandling
- Kostnadsoptimering av logistiska flöden
- Kontroll och styrning av lagernivåer
- Kontakt med våra logistikpartners
- Leveranssäkerhet och leveranstider
- Identifiering av processförbättringar och implementering av dessa

Tjänsten är på heltid med placering i Trelleborg. Vi är ett sammansvetsat team som alla arbetar hårt för att ta bolaget framåt. Du rapporterar till vår engelsktalande VD. Resor förekommer då och då varför körkort och en privat situation som medger resor är en förutsättning. Notera att vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer och personlighet

Vi söker dig med en gedigen utbildning inom logistikområdet (civilingenjör). Har du något eller några års arbetslivserfarenhet ser vi det som ett plus men det är inte något krav. Det viktiga i rollen är din inställning, attityd och förmåga att lära dig snabbt och ta dig an nya arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav och IT-vana bl.a. MS Excel är en förutsättning.

Som person är affärsintresserad, proaktiv och engagerad. Du tycker om förhandling och finner dig väl i en miljö som karaktäriseras av högt tempo och snabba beslut där du får kombinera högt och lågt för att finna de bästa lösningarna. En förutsättning för att kunna trivas och göra ett bra jobb hos oss är att du är förändringsbenägen, samarbetsvillig, prestigelös, ödmjuk och öppen för att lära dig nytt.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller [email protected] alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk:
https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:468646/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

FMT is a privately owned company with more than 50 years of experience in design, manufacturing and delivery of innovative passenger handling and operational support systems for airports and seaports worldwide. All research & development, manufacturing and the direction of the sales & marketing take place at FMT´s headquarters located in Trelleborg, Sweden. FMT works closely with partners around the world. FMT´s range of products includes a wide variety of Passenger Boarding Bridge Systems, specifically designed to meet the particular needs and requirements of an airport or seaport. FMT´s expertise lies in creating tailor-made solutions to improve safe, flexible and fast turnarounds for airports and seaports with high passenger flows. For more information please visit https://www.fmt.se/ Visa mindre

KONTORSASSISTENT / EKONOMIASSISTENT

Ansök    Sep 7    Comcube AB    Ekonomiassistent
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent. Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team. Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder. Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera... Visa mer
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent.

Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team.

Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder.

Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med.

Vi är mycket måna om våra kunder och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög effektivitet, kvalitet och servicenivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ekonomiassistent

- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In-och utbetalningar
- Avstämningar
- Hantering av fakturor
- Hantering av påminnelser och krav
- Momsdeklarationer
- Delta vid månads- kvartals- och årsbokslut
- Löneadministration 

Huvudsakliga arbetsuppgifter – Kontorsassistent

- Hantera inkommande samtal och e-post
- Hantera mindre beställningar
- Reseadministration
- Kundservice
- Posthantering
- Ta hand om besökare
- Allmänna kontorsgöromål

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trelleborg (nära Willys). Vi arbetar måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Du rapporterar till vår VD och har nära kontakt med alla dina kollegor i Trelleborg. Viss flexibilitet avseende arbetstid krävs i samband med löner och bokslut. Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda senast 1 november 2021. Notera att vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer och personlighet

Som person är du kvicktänkt, noggrann och analytisk. Du sätter en ära i att leverera korrekt information i tid och du har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter. För att kunna trivas och göra ett bra jobb är det också en förutsättning att du är både service minded och prestigelös.

Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, i närtid, och har eventuellt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (t.ex. IHM, KY, YH eller motsvarande). Har du dessutom erfarenhet av kontorsadministration och kundservice ses det som meriterande liksom erfarenhet av internationella kundrelationer. Du är en van användare av MS Office och ERP-system. Har du arbetat i just Monitor, som vi använder, ser vi det som ett extra plus. Du tycker om att kommunicera med kunder och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller [email protected] alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:427932/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

FMT is a privately owned company with more than 50 years of experience in design, manufacturing and delivery of innovative passenger handling and operational support systems for airports and seaports worldwide. All research & development, manufacturing and the direction of the sales & marketing take place at FMT´s headquarters located in Trelleborg, Sweden. FMT works closely with partners around the world. FMT´s range of products includes a wide variety of Passenger Boarding Bridge Systems, specifically designed to meet the particular needs and requirements of an airport or seaport. FMT´s expertise lies in creating tailor-made solutions to improve safe, flexible and fast turnarounds for airports and seaports with high passenger flows. For more information please visit https://www.fmt.se/ Visa mindre

KONTORSASSISTENT / EKONOMIASSISTENT

Ansök    Mar 24    Comcube AB    Ekonomiassistent
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent. Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team.  Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder.  Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurre... Visa mer
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent.

Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team. 

Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder. 

Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med. 

Vi är mycket måna om våra kunder och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög effektivitet, kvalitet och servicenivå. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ekonomiassistent

- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In-och utbetalningar
- Avstämningar
- Hantering av fakturor
- Hantering av påminnelser och krav
- Momsdeklarationer
- Delta vid månads- kvartals- och årsbokslut
- Löneadministration 

Huvudsakliga arbetsuppgifter – Kontorsassistent

- Hantera inkommande samtal och e-post
- Hantera mindre beställningar 
- Reseadministration
- Kundservice
- Posthantering
- Ta hand om besökare
- Allmänna kontorsgöromål

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trelleborg (nära Willys). Vi arbetar måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Du rapporterar till vår VD och har nära kontakt med alla dina kollegor i Trelleborg. Viss flexibilitet avseende arbetstid krävs i samband med löner och bokslut. Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda så snart som möjligt. Notera att vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer och personlighet

Som person är du kvicktänkt, noggrann och analytisk. Du sätter en ära i att leverera korrekt information i tid och du har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter. För att kunna trivas och göra ett bra jobb är det också en förutsättning att du är både service minded och prestigelös. 

Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, i närtid, och har eventuellt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (t.ex. IHM, KY, YH eller motsvarande). Har du dessutom erfarenhet av kontorsadministration och kundservice ses det som meriterande liksom erfarenhet av internationella kundrelationer. Du är en van användare av MS Office och ERP-system. Har du arbetat i just Monitor, som vi använder, ser vi det som ett extra plus. Du tycker om att kommunicera med kunder och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller [email protected] alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:488883/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan! 

FMT is a privately owned company with more than 50 years of experience in design, manufacturing and delivery of innovative passenger handling and operational support systems for airports and seaports worldwide. All research & development, manufacturing and the direction of the sales & marketing take place at FMT´s headquarters located in Trelleborg, Sweden. FMT works closely with partners around the world. FMT´s range of products includes a wide variety of Passenger Boarding Bridge Systems, specifically designed to meet the particular needs and requirements of an airport or seaport. FMT´s expertise lies in creating tailor-made solutions to improve safe, flexible and fast turnarounds for airports and seaports with high passenger flows. For more information please visit https://www.fmt.se/ Visa mindre