Lediga jobb som Ekonomiassistent i Trelleborg

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Trelleborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Trelleborg som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent med administrativa arbetsuppgifter

Ansök    Maj 30    Trelleborgs kommun    Ekonomiassistent
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ? Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Arbetsplatsen Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för medborgaren, ... Visa mer
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ?
Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt.

Välkommen att ta plats på resan! 




Arbetsplatsen
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för medborgaren, näringslivet och kommunen.

Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och vårt arbetsmarknadsperspektiv.

Arbetsmarknadsförvaltningens enhet kvalitet och samordning är en stödfunktion för förvaltningens två avdelningar, arbetsmarknad samt utbildning och näringsliv. Inom enheten arbetar vi bland annat med övergripande processer, uppföljning, mål och resultat, ekonomi, nämndsekretariat, arkiv, registratur, systematiskt kvalitetsarbete, kommunikation och marknadsföring, projektledning samt digital utveckling.

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och är ute efter nya möjligheter? Då har vi rollen för dig!

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på arbetsmarknadsförvaltningen kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen att bestå av operativt arbete så som fakturahantering, bokföring, löpande uppföljning, momsredovisning samt att vara behjälplig vid bokslut. Tjänsten innefattar även arbetsuppgiften återsökning av medel från myndigheter exempelvis statsbidrag samt andra ekonomiska arbetsuppgifter och viss administration. I rollen ingår även att hantera, analysera samt rapportera statistik från verksamhetssystem och databaser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- avslutat utbildning med inriktning mot ekonomi och redovisning
- arbetslivserfarenhet av arbete inom ekonomi och administration samt hantera komplexa arbetsuppgifter
- arbetslivserfarenhet med ekonomi inom offentlig sektor
- mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- erfarenhet av återsökning av medel från Migrationsverket
- hög IT- och systemvana och är bekväm med att arbeta i olika digitala verktyg och program
- goda kunskaper i Raindance
- goda kunskaper i LifeCare
- erfarenhet av att söka, bearbeta och analysera statistiska data

För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, noggrann och analytisk och lämnar inget åt slumpen. Du är effektiv, lösningsorienterad och hanterar såväl repetitiva som komplexa arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du har en mycket god systemvana och drivs av att skapa struktur, öka kvaliteten och hitta smartare sätt att arbeta. Vi ser även att du som söker har lätt för att skapa förtroende, har en god kommunikativ förmåga och agerar serviceinriktat.

För att du ska trivas hos oss så värdesätter du tillit och prestigelöshet i nära samarbeten med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta, kommunicera tydligt och att möta andra med god service.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning tom augusti 2026 med möjlighet till förlängning.

Ansökan sker via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi arbetar med löpande urval.

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Accountant

Ansök    Apr 8    Tt-Line AB    Ekonomiassistent
Join Our Crew – Become TT-Line’s Next Accountant! Location: Trelleborg, Sweden Company: TT-Line AB Position: Accountant (Full-time) At TT-Line, we sail with purpose. Connecting Sweden, Germany, Poland, and Lithuania, we operate one of the most modern and environmentally conscious ferry fleets in the Baltic Sea. As we continue to grow and invest in a greener future, we're looking for a dedicated Accountant to join our finance team in Trelleborg, as a planne... Visa mer
Join Our Crew – Become TT-Line’s Next Accountant!
Location: Trelleborg, Sweden
Company: TT-Line AB
Position: Accountant (Full-time)
At TT-Line, we sail with purpose. Connecting Sweden, Germany, Poland, and Lithuania, we operate one of the most modern and environmentally conscious ferry fleets in the Baltic Sea. As we continue to grow and invest in a greener future, we're looking for a dedicated Accountant to join our finance team in Trelleborg, as a planned successor for a longtime employee.
Your Role:
As an Accountant at TT-Line, you’ll play a key role in maintaining accurate financial records, ensuring regulatory compliance, and supporting our finance department in day-to-day operations.
Key Responsibilities:
Handle daily bookkeeping and general ledger postings
Processing Bank statements and cash systems
Prepare monthly, quarterly, and annual financial statements
Intercompany bookings with TT-Line group accounting
Support budgeting, forecasting, and financial reporting processes
Collaborate with external auditors and Swedish authorities
Ensure compliance with local financial regulations

What We’re Looking For:
Degree in Accounting, Finance, or related field
At least 3 years of relevant experience, preferably in an international environment
Solid knowledge of Swedish accounting principles
Team player with high reliability
Detail-oriented, analytical mindset, excellent organizational skills and self-responsible working
Fluent in Swedish and English

What We Offer:
A dynamic and international work environment
Competitive salary and benefits package
Opportunities for professional development and growth
A chance to contribute to TT-Line’s commitment to sustainability and climate protection

Apply Now!
Ready to be part of a company that’s navigating toward a greener future? Send your CV and cover letter to [email protected] with the subject line "Accountant – Trelleborg" Visa mindre

Ekonomiassistent - sommarjobb

Ansök    Mar 18    Trelleborgs kommun    Ekonomiassistent
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ? Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Arbetsplatsen Trelleborgs kommun befinner sig på en spännande utvecklingsresa, från traditionell hamnstad till kunska... Visa mer
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ?
Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt.

Välkommen att ta plats på resan! 




Arbetsplatsen
Trelleborgs kommun befinner sig på en spännande utvecklingsresa, från traditionell hamnstad till kunskapsintensiv kuststad, kantad av expansiva stadsomvandlingsprojekt och omfattade infrastruktursatsningar.

Målet står klart: vi ska bli en av Sveriges mest attraktiva kommuner!

Trelleborg är Sveriges sydligaste kommun med drygt 47 000 invånare. Med en stark och stabil ekonomi växer Trelleborg snabbt, både genom en stadig befolkningsökning och genom stadsomvandling, förtätning och nybyggnation. Trelleborg stoltserar med ett unikt geografiskt läge, fantastisk natur och väl utbyggda kommunikationer som erbjuder invånarna hög livskvalitet och näringslivet goda förutsättningar för utveckling.

Vi söker en engagerad och serviceinriktad ekonomiassistent för ett sommarvikariat på Trelleborgs kommuns centrala ekonomiavdelningen och enhet Redovisning & Finans. Det är ett utmärkt tillfälle för dig som studerar ekonomi eller nyligen avslutat din utbildning och vill få erfarenhet av ekonomiarbete i en offentlig organisation. 

Vi erbjuder
- En möjlighet till arbetslivserfarenhet från ekonomiavdelning
- Trevlig arbetsmiljö och kompetenta kollegor
- Möjlighet att utveckla dina administrativa och ekonomiska färdigheter

Arbetsuppgifter
Sommarjobbet som ekonomiassistent hos oss innebär att du hanterar:

- inkommande ärenden inom kund- och leverantörsreskontra
- kundkontakt, ger god service genom telefon och e-post till våra kunder och leverantörer
- inkomna e-fakturor från våra leverantörer, vanlig posthantering samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen
- självständigt arbete med tillgång till erfarna och kompetenta kollegor vid din sida i det fall det dyker upp frågor

Arbetet är aktuellt under vecka 27-34 (30 juni - 24 augusti 2025) enligt närmast dessa veckor enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för sommarjobbet som ekonomiassistent, har du:

- en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande, som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- grundläggande kunskaper i ekonomi och administration
- god datorvana och kan med lätthet sätta dig in i arbete genom mail- och ekonomisystem
- goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, med syfte att förstå och hantera språkliga underlag så som ärenden och kundkontakter

Vi arbetar i Microsoft 365 samt ekonomisystemet Raindance, så har du erfarenhet av det är det meriterande, men inget krav. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är även det meriterande, men inget krav. 

Du agerar serviceinriktat, har god kommunikationsförmåga i relation till de du möter så som kollegor, kunder och leverantörer. Du fokuserar på rätt saker, tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbetssätt och driver uppgifterna i hamn. Du samarbetar väl med de du möter, anpassa dig till förändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändringar.   

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Tidsbegränsad anställning under sommaren. Viss möjlighet till förlängning beroende på verksamhetens behov.  

Kontakt
Robert Kitanoski, enhetschef Redovisning & Finans, mail: mailto:[email protected]

Vi ser fram emot att få din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonom med lön och HR-kompetens

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and... Visa mer
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English.


IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.


Är du initiativtagande och prestigelös med vana att ta ansvar för en helhet och söka förbättringar? Om du dessutom är redo för nya utmaningar, sök en utvecklande och bred roll som ekonom till en av våra IES skolor i Trelleborg!

Du kommer att arbeta självständigt och proaktivt med uppföljning och rapportering som rör skolans ekonomi. Vidare ansvarar du för skolans löneprocess och HR. Tillsammans med kollegorna inom skolan och regionens administration söker ni kontinuerligt nya vägar att förbättra flöden, arbetssätt och processer. Fokus för utvecklingen ska vara för att gagna skolans kvalité med eleven i fokus.  För rätt kandidat ser vi gärna att du blir en del av skolans ledningsteam.

Vi erbjuder dig en möjlighet att ansluta dig till ett företag som driver den fjärde största grundskoleverksamheten i Sverige och som karaktäriseras av en internationell miljö med högt engagemang där det engelska språket är en gemensam nämnare. Som ekonom arbetar du tätt med skolans rektor och nätverkar med de andra ekonomerna på landets ca 45 skolor.  Du får också stöttning av ekonomiavdelningen på huvudkontoret. Tillsammans är du med och påverkar och bidrar till att de ekonomiska processerna fungerar väl och ständigt förbättras.

Dina framtida arbetsuppgifter:

Ekonomi

- månadsvisa avstämningar av skolpeng och kontakt med kommuner, samt årlig granskning 
- löpande bokföring 

- bistå rektor i budgetarbetet för kommande verksamhetsår
- besluta om inköp och budgetuppföljning
- månadsrapportering samt kostnadsuppföljning och analyser av avvikelser
- kontrollera och kontera leverantörsfakturor i Rillion 
- utveckling av processer såväl internt på skolan samt gentemot skolans intressenter
- projekt för minskade kostnader och/eller ökade intäkter

Lön

- Kontroll tidrapportering i Medvind
- Kontroll av lönekostnader i förhållande till antalet anställda
- Kontroll av  preliminär lönekörning
- Huvudkontakt för skolan mot löneavdelningen på HQ

HR

- Rekrytering och anställningsavtal
- Administrera onboarding och offboarding av medarbetare
- Kontakt med Försäkringskassan och företagshälsovården angående sjukskrivningar och rehab, stötta eller genomföra hälsosamtal vid behov
- Tillsammans med rektor genomföra proaktivt och reaktivt HR-arbete utifrån behov, arbetsrätt, arbetsmiljö

Kvalifikationer för att bli framgångsrik i denna roll:

Vi tror att du som söker till rollen har en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning i ekonomi och/eller lön,  eller har förvärvat motsvarande kompetens i yrkeslivet. Du har minst ett par års vana från liknande arbete där stor vikt ligger på ett processorienterat och proaktivt arbetssätt samt ledaregenskaper.

Du kommunicerar väl, både på svenska och engelska, har hög social förmåga och trivs med många kontaktytor. 

Som person är du driven, nyfiken och strukturerad.  Har du erfarenhet från skolvärlden så är det ett plus.

Mer om IES

Internationella Engelska Skolan, grundad år 1993 av Ms. Barbara Bergström, är en etablerad friskoleorganisation som ständigt utvecklas och expanderar.  IES i Trelleborg öppnade i aug 2022 med årskurs f-9. Skolan är tvåspråkig och följer svensk läroplan. För mer information om vår skola eller organisation, besök vår hemsida www.engelska.se. 

Vill du veta mer?

Vi ser fram emot att höra från dig! Om det finns något du undrar över, skicka gärna dina funderingar till Business Controller [email protected], tel: +46 70-813 15 9

Skicka in din ansökan!

Ansök på IES Careers, senast den 11 april. Urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Tveka därför inte, välkommen att söka nu! Visa mindre

Accountant

Ansök    Feb 6    Tt-Line AB    Ekonomiassistent
Accountant to team Trelleborg  100% To our accountant team in Trelleborg we are looking for a new team member.   Tasks: • Processing Bank statements and cash systems • Responsibility of customer accounts • Intercompany bookings • Handling of incoming and out-going invoices • Participation in monthly and annual closing • Contact with Swedish authorities • Handling and production of statistic report   Skills: • After high school (... Visa mer
Accountant to team Trelleborg


 100%


To our accountant team in Trelleborg we are looking for a new team member.


 


Tasks:



• Processing Bank statements and cash systems
• Responsibility of customer accounts
• Intercompany bookings
• Handling of incoming and out-going invoices
• Participation in monthly and annual closing
• Contact with Swedish authorities
• Handling and production of statistic report


 


Skills:



• After high school (gymnasium) education in finance, accounting, economics
• Motivation
• Reliability
• Swedish and English, both in speech and writing
• MS NAVISION preferable
• Good communication skills
• About 5 years of experiance
• Ability to work in a team


 


We offer an interesting and challenging position in an international organization with an established reputation and market position and solid financial footing, which leaves room for individual and professional development.


For this position a probationary period of 6 months is scheduled.

Selection is ongoing, so apply as soon as possible Visa mindre

Vi söker en erfaren ekonomiassistent till Trelleborg!

Ansök    Dec 14    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent som drivs av att få vara med och påverka och driva förbättringsprocesser, är det du? Då har vi tjänsten för dig! Uppdraget beräknas pågå under 6-8 månader, där du får möjlighet att sätta din prägel och dina rutiner. Krav och arbetsuppgifter: Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i vår verksamhet med fokus på löpande redovisning och klassiska ekonomiassistentsuppgifter. Det inkluderar:... Visa mer
Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent som drivs av att få vara med och påverka och driva förbättringsprocesser, är det du? Då har vi tjänsten för dig!

Uppdraget beräknas pågå under 6-8 månader, där du får möjlighet att sätta din prägel och dina rutiner.

Krav och arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i vår verksamhet med fokus på löpande redovisning och klassiska ekonomiassistentsuppgifter. Det inkluderar:

* Hantering av löpande räkenskaper för 2024 med noggrannhet och precision.
* Kontering, attestering och att reda ut eventuella felaktigheter.
* Manuell fakturering i både Sverige och Danmark, inklusive uppföljning av kunder, skicka påminnelser och hantera automatiska inbetalningar.
* Ansvar för löpande bokföring och betalningar.
* Övervakning av företagskort via en app och rapportering.
* Erfarenhet av arbete i Fortnox och förmåga att initiera och genomföra systemförändringar, särskilt inom fakturering.
* Driva förbättringsprocesser och vara öppen för att hitta och testa nya digitala lösningar för att optimera arbetsflöden och avstämningar.

Kvalifikationer:

Vi letar efter en person som brinner för ekonomi, men också för förändring och förbättringar. Du ska vara en självgående individ med förmågan att driva förändringar på egen hand. Att våga ifrågasätta och utforska nya lösningar är avgörande. Erfarenhet av liknande uppdrag och en stark teknisk kompetens för att hantera olika system är viktigt.

Vi erbjuder:

En spännande möjlighet att påverka och förbättra vår ekonomiska process under en period av 6-8 månader. Du kommer att ha utrymme att utforska nya idéer och testa nya digitala verktyg för att effektivisera våra arbetsflöden.

Om du känner att du har den erfarenhet och drivkraft som krävs för att vara en del av vår förändringsresa, ser vi fram emot din ansökan!

Observera att vi ser positivt på en person som har erfarenhet av att arbeta i liknande roller och som har en passion för att optimera och förbättra arbetsprocesser.

Om tjänsten:

Start: Mitten av januari 2024

Hybrid

Gratis parkering, mitt i Trelleborg

Kontorstider, med möjlighet till flex



Urval och intervjuer sker löpande, sök gärna tjänsten så fort som möjligt! Visa mindre

Accountant

Ansök    Jun 30    Tt-Line AB    Ekonomiassistent
Accountant to team Trelleborg 75% with possibility of development to 100% To our accountant team in Trelleborg we are looking for a new team member.   Tasks: • Processing Bank statements and cash systems • Responsibility of customer accounts • Intercompany bookings • Handling of incoming and out-going invoices • Participation in monthly and annual closing • Contact with Swedish authorities • Handling and production of statistic report ... Visa mer
Accountant to team Trelleborg


75% with possibility of development to 100%


To our accountant team in Trelleborg we are looking for a new team member.


 


Tasks:



• Processing Bank statements and cash systems
• Responsibility of customer accounts
• Intercompany bookings
• Handling of incoming and out-going invoices
• Participation in monthly and annual closing
• Contact with Swedish authorities
• Handling and production of statistic report


 


Skills:



• After high school (gymnasium) education in finance, accounting, economics
• Motivation
• Reliability
• Swedish and English, both in speech and writing
• MS NAVISION preferable
• Good communication skills
• Ability to work in a team
• Minimum one-year experience of first bookkeeping


 


We offer an interesting and challenging position in an international organization with an established reputation and market position and solid financial footing, which leaves room for individual and professional development.


For this position a probationary period of 6 months is scheduled.

Selection is ongoing, so apply as soon as possible Visa mindre

Ekonomiassistent som brinner för förbättringsarbete!

Ansök    Dec 29    Manpower AB    Ekonomiassistent
Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent som drivs av att få vara med och påverka och driva förbättringsprocesser, är det du? Då har vi tjänsten för dig! Uppdraget beräknas pågå under 6-8 månader, där du får möjlighet att sätta din prägel och dina rutiner. Krav och arbetsuppgifter: Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i vår verksamhet med fokus på löpande redovisning och klassiska ekonomiassistentsuppgifter. Det inkluderar:... Visa mer
Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent som drivs av att få vara med och påverka och driva förbättringsprocesser, är det du? Då har vi tjänsten för dig!

Uppdraget beräknas pågå under 6-8 månader, där du får möjlighet att sätta din prägel och dina rutiner.

Krav och arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i vår verksamhet med fokus på löpande redovisning och klassiska ekonomiassistentsuppgifter. Det inkluderar:

* Hantering av löpande räkenskaper för 2024 med noggrannhet och precision.
* Kontering, attestering och att reda ut eventuella felaktigheter.
* Manuell fakturering i både Sverige och Danmark, inklusive uppföljning av kunder, skicka påminnelser och hantera automatiska inbetalningar.
* Ansvar för löpande bokföring och betalningar.
* Övervakning av företagskort via en app och rapportering.
* Erfarenhet av arbete i Fortnox och förmåga att initiera och genomföra systemförändringar, särskilt inom fakturering.
* Driva förbättringsprocesser och vara öppen för att hitta och testa nya digitala lösningar för att optimera arbetsflöden och avstämningar.

Kvalifikationer:

Vi letar efter en person som brinner för ekonomi, men också för förändring och förbättringar. Du ska vara en självgående individ med förmågan att driva förändringar på egen hand. Att våga ifrågasätta och utforska nya lösningar är avgörande. Erfarenhet av liknande uppdrag och en stark teknisk kompetens för att hantera olika system är viktigt.

Vi erbjuder:

En spännande möjlighet att påverka och förbättra vår ekonomiska process under en period av 6-8 månader. Du kommer att ha utrymme att utforska nya idéer och testa nya digitala verktyg för att effektivisera våra arbetsflöden.

Om du känner att du har den erfarenhet och drivkraft som krävs för att vara en del av vår förändringsresa, ser vi fram emot din ansökan!

Observera att vi ser positivt på en person som har erfarenhet av att arbeta i liknande roller och som har en passion för att optimera och förbättra arbetsprocesser.

Om tjänsten:

Start: Mitten av januari 2024

Hybrid

Gratis parkering, mitt i Trelleborg

Kontorstider, med möjlighet till flex



Urval och intervjuer sker löpande, sök gärna tjänsten så fort som möjligt! Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till VA förvaltningen i Trelleborg

Ansök    Maj 30    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben  arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, utbildningsverksamhet, ledning och utvecklingsarbete i kommuner, Search och Headhunting samt Karr... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben  arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, utbildningsverksamhet, ledning och utvecklingsarbete i kommuner, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben är Golden Partners och i flera fall ensam rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben söker ekonomiassistent till Trelleborgs kommun.  Omfattning 50% under 6 månader, därefter om vi hittar rätt person ev. förlängning av uppdraget. Tiderna är ju sådana att arbetsmarknaden är under hög press just nu varför vi får väldigt många sökande till våra tjänster, detta gör att vi ibland inte hinner återkoppla till de som inte erbjuds tjänst. Beklagar detta på förhand.

Allmän kontorsadministration
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Sökande måste ha erfarenhet av kommunal verksamhet samt som person vara självgående, gärna bevandrad i Raindance

Vi söker nu dig som vill fortsätta att arbeta efter pensionen eller känner för att runda av i förtid och istället axla konsultrollen. Vi gör idag insatser i hela Sverige, oftast i samband med att kommuner och privata utbildningsanordnare skall rekrytera nya chefer. Inhyrningsuppdragen blir då alltifrån 1-3 månader men även 6-12 månader och längre förekommer.
 
Anställningsformer: Omgående anställning. Antingen anställd hos Veteranklubben eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode.

Veteranklubben arbetar med fokus på

*  Rekrytering och Search av chefer och medarbetare
*  Organisationsutveckling
*  Coaching och mentorsuppdrag
*  Uthyrning av chefer
*  Bemanning av kommunala skolor och förskolor          
*  Bemanning av kommunala verksamheter


Skicka din CV till länken nedan
Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information
 
Lön/arvode: fastställs vid varje aktuellt uppdrag Visa mindre

Bedinge GK söker administratör till Sveriges sydligaste Golfklubb

Ansök    Sep 26    Bedinge Golfklubb    Ekonomiassistent
Bedinge GK söker Administratör/Ekonomiassistent på 75% Bedinge Golfklubb är Sveriges sydligaste golfbana. Det är en vacker öppen 18-håls parkbana belägen på sandjord, vilket innebär att vi normalt spelar med ordinarie greener året runt. Under säsongen 2021 påbörjades ett arbete med SGF s program Vision 50/50 för att skapa en inkluderad golfklubb för alla. Bedinge GK har eget boende som står klart hösten 2022 med 10 dubbelrum direkt i anslutning till nuvara... Visa mer
Bedinge GK söker Administratör/Ekonomiassistent på 75%
Bedinge Golfklubb är Sveriges sydligaste golfbana. Det är en vacker öppen 18-håls parkbana belägen på sandjord, vilket innebär att vi normalt spelar med ordinarie greener året runt. Under säsongen 2021 påbörjades ett arbete med SGF s program Vision 50/50 för att skapa en inkluderad golfklubb för alla. Bedinge GK har eget boende som står klart hösten 2022 med 10 dubbelrum direkt i anslutning till nuvarande klubbhus. Anläggningen har även restaurang, golfshop, träningsområde, drivingrange, padelbanor och svingstudio.
Vi söker nu en serviceminded administratör/ ekonomiassistent på Bedinge Golfklubb. Vi ser gärna att sökanden har kunskaper i golf, besitter en hög social kompetens, är flexibel och älskar att ha kontakt med människor.
Du kommer att ha ansvaret för det dagliga ekonomiarbetet såsom bokföring, kund/ leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar mm. Du kommer jobba mycket med administrativa uppgifter och ge service till klubbens kommittéer, medlemmar och gäster och du kommer även vara ett av våra ansikten utåt i vår reception/shop. Du kommer arbeta nära vår Klubbchef som du också rapporterar till.
Vi söker en socialt engagerad och strukturerad person som har en god förmåga att planera, men som samtidigt är flexibel och innovativ då vi gärna ser att tjänsten ständigt utvecklas. Erfarenheter från tidigare likvärdiga uppdrag, god IT kunskap, Office programmen, FortNox, social media, kassahantering och golfens IT system (GIT) är meriterande.
Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd och kan även omfatta helger. Anställningen omfattas av kollektivavtal med Gröna Arbetsgivare.
Låter det intressant? Då är du välkommen att mejla in din ansökan med personligt brev och C.V till klubbchefen Per Kestola [email protected]
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta vår klubbchef Per Kestola på 0703-163200 Visa mindre

KONTORSASSISTENT / EKONOMIASSISTENT

Ansök    Mar 24    Comcube AB    Ekonomiassistent
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent. Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team.  Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder.  Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurre... Visa mer
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent.

Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team. 

Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder. 

Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med. 

Vi är mycket måna om våra kunder och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög effektivitet, kvalitet och servicenivå. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ekonomiassistent

- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In-och utbetalningar
- Avstämningar
- Hantering av fakturor
- Hantering av påminnelser och krav
- Momsdeklarationer
- Delta vid månads- kvartals- och årsbokslut
- Löneadministration 

Huvudsakliga arbetsuppgifter – Kontorsassistent

- Hantera inkommande samtal och e-post
- Hantera mindre beställningar 
- Reseadministration
- Kundservice
- Posthantering
- Ta hand om besökare
- Allmänna kontorsgöromål

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trelleborg (nära Willys). Vi arbetar måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Du rapporterar till vår VD och har nära kontakt med alla dina kollegor i Trelleborg. Viss flexibilitet avseende arbetstid krävs i samband med löner och bokslut. Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda så snart som möjligt. Notera att vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer och personlighet

Som person är du kvicktänkt, noggrann och analytisk. Du sätter en ära i att leverera korrekt information i tid och du har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter. För att kunna trivas och göra ett bra jobb är det också en förutsättning att du är både service minded och prestigelös. 

Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, i närtid, och har eventuellt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (t.ex. IHM, KY, YH eller motsvarande). Har du dessutom erfarenhet av kontorsadministration och kundservice ses det som meriterande liksom erfarenhet av internationella kundrelationer. Du är en van användare av MS Office och ERP-system. Har du arbetat i just Monitor, som vi använder, ser vi det som ett extra plus. Du tycker om att kommunicera med kunder och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller [email protected] alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:488883/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan! 

FMT is a privately owned company with more than 50 years of experience in design, manufacturing and delivery of innovative passenger handling and operational support systems for airports and seaports worldwide. All research & development, manufacturing and the direction of the sales & marketing take place at FMT´s headquarters located in Trelleborg, Sweden. FMT works closely with partners around the world. FMT´s range of products includes a wide variety of Passenger Boarding Bridge Systems, specifically designed to meet the particular needs and requirements of an airport or seaport. FMT´s expertise lies in creating tailor-made solutions to improve safe, flexible and fast turnarounds for airports and seaports with high passenger flows. For more information please visit https://www.fmt.se/ Visa mindre

Veteranklubben söker ekonomiassistent för uthyrning till Trelleborgs kommun

Ansök    Feb 8    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. . Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. Vår styrka är att verksamheten är uppbyggd genom mång... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

.

Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. Vår styrka är att verksamheten är uppbyggd genom många årsarbete och samarbete inom offentlig och kommunal verksamhet, där vår kompetens är unik. Veteranklubbens konsulter är rekryterade från olika förvaltningsgrenar i en kommun och har därför lång, väl meriterad kunskap om de tjänster som vi levererar. Vår personal har mer än 20 års erfarenhet av bemanning och rekrytering av personal till kommuner och privata utbildningsanordnare.

Veteranklubben arbetar med fokus på
* Rekrytering och Search av chefer och medarbetare
* Uthyrning av interim chefer
* Bemanning av kommunala skolor och förskolor          
* Bemanning av ekonomer

Vi söker nu en ekonomiassistent med erfarenhet av personlig assistans

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller utföras som underkonsult.

Pandemin orsakar mycket elände på arbetsmarknaden men kan ge arbetssökande ett försprång, Veteran klubben samarbetar med ARCUS i Trelleborg, med tjänsten Stöd o Matchning. Du som har någon form av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen skall därför ange det i din ansökan.

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 072-313 88 00 Visa mindre

Veteranklubben söker ekonomiassistent till Trelleborgs kommun

Ansök    Dec 21    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben söker ekonomer för kommande uppdrag i Trelleborg   Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting sam... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben söker ekonomer för kommande uppdrag i Trelleborg  

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting samt Karriärändring.  Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal.

Veteranklubben AB har utsetts till första leverantör när det gäller bemanningsuppdrag för alla ekonomer inom Trelleborgs kommun  

- Ekonomer
- Redovisningsekonomer
- Ekonomiassistenter
- Controller


Krav för resp. kategorier Erbjuden personal ska, utifrån det enskilda uppdragets innehåll, ha för uppgiften adekvat utbildning, kompetens och erfarenhet för arbete som ekonom. Detta innefattar att behärska svenska språket i tal och skrift.  

Kommunala bolag som kan komma att omfattas

* Trelleborgs Rådhus AB
* Trelleborgs Fastighets AB
* Fastighets AB Skarpskytten 17
* AB Visit Trelleborg
* Trelleborgs Energi AB
* Trelleborgs Fjärrvärme AB
* Trelleborgs Hamn AB
* Östersjöterminalen AB
* Trelleborgs Elnät AB
* AB Trelleborgshem
* TH Bilplats AB
* Trellevall AB


Insatser kommer att ske med kort varsel, det innebär att vi inte alltid har utannonserat uppdrag inne för dagen, utan att annonsen syftar då till att förbereda kandidater för kommande snabba insatser under den närmaste tiden i Trelleborgs kommun.

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller som underkonsult

Pandemin har orsakat mycket elände på arbetsmarknaden men kan nu ge arbetssökande ett försprång, Veteranklubben samarbetar med ARCUS (arcus.nu) i Trelleborg, med tjänsten Stöd o matchning. Du som har rätt till någon form av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen skall därför ange det i din ansökan.

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 0723138800
[email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent till Trelleborgs kommun

Ansök    Nov 22    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. . Veteranklubben söker ekonomer för uppdrag i Trelleborgs kommun Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting sa... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

.

Veteranklubben söker ekonomer för uppdrag i Trelleborgs kommun

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal.

Veteranklubben AB har utsetts till första leverantör när det gäller bemanningsuppdrag för alla chefer och ekonomer inom Trelleborgs kommun  

- Ekonomer
- Redovisningsekonomer
- Ekonomiassistenter
- Controller
- Enhetschefer
- Förvaltningschefer
- Avdelningschefer
- Skolledare

Krav för resp. kategorier Erbjuden personal ska, utifrån det enskilda uppdragets innehåll, ha för uppgiften adekvat utbildning, kompetens och erfarenhet för arbete som ekonom. Detta innefattar att behärska svenska språket i tal och skrift.  

Kommunala bolag som omfattas

* Trelleborgs Rådhus AB
* Trelleborgs Fastighets AB
* Fastighets AB Skarpskytten 17
* AB Visit Trelleborg
* Trelleborgs Energi AB
* Trelleborgs Fjärrvärme AB
* Trelleborgs Hamn AB
* Östersjöterminalen AB
* Trelleborgs Elnät AB
* AB Trelleborgshem
* TH Bilplats AB
* Trellevall AB

Insatser kommer att ske med kort varsel, det innebär att vi inte alltid har utannonserat uppdrag inne för dagen, utan att annonsen syftar då till att förbereda kandidater för kommande snabba insatser under den närmaste tiden i Trelleborgs kommun.

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller som underkonsult

Pandemin har orsakat mycket elände på arbetsmarknaden men kan nu ge arbetssökande ett försprång, Veteranklubben samarbetar med ARCUS (arcus.nu) i Trelleborg, med tjänsten Stöd o matchning. Du som har rätt till någon form av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen skall därför ange det i din ansökan.

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 0723138800
[email protected] Visa mindre

KONTORSASSISTENT / EKONOMIASSISTENT

Ansök    Sep 7    Comcube AB    Ekonomiassistent
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent. Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team. Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder. Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera... Visa mer
Just nu behöver vi förstärka vårt team med en kombinerad tjänst som kontors- och ekonomiassistent.

Detta är en fantastisk chans om du vill fungera som spindeln i nätet och bli del av ett sammansvetsat team.

Vi verkar i en spännande internationell bransch med framför allt flygplatser och hamnar/kryssningsfartyg som kunder.

Vi har gjort oss ett namn genom att förstå kundernas behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med.

Vi är mycket måna om våra kunder och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög effektivitet, kvalitet och servicenivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ekonomiassistent

- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In-och utbetalningar
- Avstämningar
- Hantering av fakturor
- Hantering av påminnelser och krav
- Momsdeklarationer
- Delta vid månads- kvartals- och årsbokslut
- Löneadministration 

Huvudsakliga arbetsuppgifter – Kontorsassistent

- Hantera inkommande samtal och e-post
- Hantera mindre beställningar
- Reseadministration
- Kundservice
- Posthantering
- Ta hand om besökare
- Allmänna kontorsgöromål

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Trelleborg (nära Willys). Vi arbetar måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Du rapporterar till vår VD och har nära kontakt med alla dina kollegor i Trelleborg. Viss flexibilitet avseende arbetstid krävs i samband med löner och bokslut. Vi ser gärna att du har möjlighet att tillträda senast 1 november 2021. Notera att vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer och personlighet

Som person är du kvicktänkt, noggrann och analytisk. Du sätter en ära i att leverera korrekt information i tid och du har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter. För att kunna trivas och göra ett bra jobb är det också en förutsättning att du är både service minded och prestigelös.

Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, i närtid, och har eventuellt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (t.ex. IHM, KY, YH eller motsvarande). Har du dessutom erfarenhet av kontorsadministration och kundservice ses det som meriterande liksom erfarenhet av internationella kundrelationer. Du är en van användare av MS Office och ERP-system. Har du arbetat i just Monitor, som vi använder, ser vi det som ett extra plus. Du tycker om att kommunicera med kunder och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller [email protected] alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:427932/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

FMT is a privately owned company with more than 50 years of experience in design, manufacturing and delivery of innovative passenger handling and operational support systems for airports and seaports worldwide. All research & development, manufacturing and the direction of the sales & marketing take place at FMT´s headquarters located in Trelleborg, Sweden. FMT works closely with partners around the world. FMT´s range of products includes a wide variety of Passenger Boarding Bridge Systems, specifically designed to meet the particular needs and requirements of an airport or seaport. FMT´s expertise lies in creating tailor-made solutions to improve safe, flexible and fast turnarounds for airports and seaports with high passenger flows. For more information please visit https://www.fmt.se/ Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Sep 21    Trelleborgs Hamn AB    Ekonomiassistent
Är du ansvarsfull, självgående och med erfarenhet inom ekonomi? Trelleborgs Hamn AB, med ambitionen att vara Östersjöns klimatsmartaste hamn, befinner sig i en spännande utvecklingsfas med flytt och utbyggnad av hamnen österut för att effektivisera verksamheten och skapa möjlighet för Trelleborgs kommun att anlägga en modern sjöstad. Vår tidigare ekonomiassistent har fått andra arbetsuppgifter inom bolaget och vi söker nu en ersättare på 75 % med ansvar f... Visa mer
Är du ansvarsfull, självgående och med erfarenhet inom ekonomi?
Trelleborgs Hamn AB, med ambitionen att vara Östersjöns klimatsmartaste hamn, befinner sig i en spännande utvecklingsfas med flytt och utbyggnad av hamnen österut för att effektivisera verksamheten och skapa möjlighet för Trelleborgs kommun att anlägga en modern sjöstad.
Vår tidigare ekonomiassistent har fått andra arbetsuppgifter inom bolaget och vi söker nu en ersättare på 75 % med ansvar för den löpande bokföringen.
Avdelning
Ekonomiavdelningen består av tre personer där du kan bli en av dessa. All ekonomihantering sker inom bolaget och vi arbetar för ökad digitalisering. Mycket är gjort men arbetet för detta fortsätter och vi hoppas du kan bli en bidragande del i detta.
Arbetsuppgifter
· Hantera kund- och leverantörsfakturor med tillhörande in- och utbetalningar samt avstämningar.
· Hantera kund- och leverantörsavtal/register.
· Vara med och utveckla ansvarsområdet för en effektivare hantering.
· Ansvar för posthantering, inköp av kontorsmaterial, samt vara behjälplig med allmänna kontorsgöromål.
Kvalifikationer
I din roll som ekonomiassistent krävs god ekonomisk förståelse. Kunskap inom bolagets vision, mål, policys och riktlinjer som ingår i internutbildning. Du har högskole- eller gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och behärskar Officepaketet utan problem. Arbetstiden är dagtid.
Om du vill ha ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Peter Carlsson på tel 0410-36 37 03.
Trelleborgs Hamn AB välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida, klicka här, senast den 1 oktober. Tillträde snarast men rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Trelleborgs Hamn AB är Skandinaviens största RoRo-hamn. Under 2020 hanterade hamnen 12,1 miljoner ton gods och drygt en miljon enheter fördelat på ca 773 000 lastbilar och trailers och 234 000 personbilar. Trelleborgs Hamn AB, som ägs av Trelleborgs kommun, svarar för drift, underhåll och investeringar i den helägda hamnanläggningen. Bolaget har 128 medarbetare och omsatte 2020 ca 262 Mkr. Visa mindre

Ekonomiassistent/ansvarig KFL Trading AB

Ansök    Aug 17    Kfl Trading AB    Ekonomiassistent
Ekonomiassistent/ansvarig KFL Trading AB Vill du vara med på vår expansiva resa tillsammans med vårt team och har du ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi något att erbjuda! KFL Trading AB expanderar och vi söker nu en driven och strukturerad ekonomiassistent/ansvarig med erfarenhet på ca 30 timmar i veckan. KFL Trading AB är ett företag med huvudverksamhet i B2B försäljning av restaurang- och storköksutrustning (Storköksbutiken). Storköksbutiken ... Visa mer
Ekonomiassistent/ansvarig KFL Trading AB
Vill du vara med på vår expansiva resa tillsammans med vårt team och har du ett brinnande intresse för ekonomi?
Då har vi något att erbjuda!
KFL Trading AB expanderar och vi söker nu en driven och strukturerad ekonomiassistent/ansvarig med erfarenhet på ca 30 timmar i veckan.
KFL Trading AB är ett företag med huvudverksamhet i B2B försäljning av restaurang- och storköksutrustning (Storköksbutiken). Storköksbutiken levererar restaurangutrustning i världsklass till hela landet med försäljning i vår webhandel och fysiska butik i Trelleborg. KFL Trading AB driver även Stonewall.se – Ribbväggar, akustikpanel, stenväggar och dekorsten.
Vi söker dig som snarast möjligt vill vara en del av KFL Trading familjen och hjälpa oss under vår snabba tillväxtfas.
För att trivas hos oss tror vi att du bemästrar nedan kvalifikationer:
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiansvarig eller assistent minst 4 år.
Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift och talar du något av de andra nordiska språken är det meriterande.
Har ett brinnande intresse för siffror och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi i e-handel.
Är serviceminded, flexibel, analytisk, strukturerad och ansvarstagande.
Erfarenhet av att arbeta i Fortnox eller liknande system är meriterande.
Du är van användare av excel.
Du kan självständigt sköta redovisningen från ax till limpa.

Arbetsuppgifterna är bland annat:
Löpande bokföring
Kund/leverantörsreskontra
In/utbetalningar samt avstämningar
Rapportering till ledningen
Budget och uppföljning
Bistå med ekonomiska sammanställningar inför lednings- och styrelsemöten
Löner
Övriga administrativa uppgifter



Vad erbjuder vi dig?
En familjär arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter i ett expansivt företag. En dynamisk och positiv arbetsmiljö och flexibla arbetstider. Vårt kontor ligger på Godsvägen 19 i Trelleborg.
Övrigt:
Anställningen börjar med 6 månaders provanställning. Anställningens arbetstid förväntas öka med tiden till 100 %.
Ansökan:
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Skicka din ansökan redan idag med CV och gärna referenser!
Ansökan och CV skickas till: [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till VA förvaltningen i Trelleborg

Ansök    Mar 16    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster Veteranklubben  arbetar med fokus på p... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster

Veteranklubben  arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, utbildningsverksamhet, ledning och utvecklingsarbete i kommuner, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben är Golden Partners och i flera fall ensam rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben söker ekonomiassistent till Trelleborgs kommun.  Omfattning 100% under 2-3 månader, därefter om vi hittar rätt person ev. förlängning av uppdraget. Tiderna är ju sådana att arbetsmarknaden är under hög press just nu varför vi får väldigt många sökande till våra tjänster, detta gör att vi ibland inte hinner återkoppla till de som inte erbjuds tjänst. Beklagar detta på förhand.

Detta är en samla-på-annons, dvs, det finns inget aktuellt uppdrag inne nu, men erfarenhetsmässigt kommer det uppdrag hela tiden, varför kandidater måste göras startklara för omgående insats

Arbetsuppgifter och förutsättningar
Allmän kontorsadministration
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Sökande måste ha erfarenhet av kommunal verksamhet samt som person vara självgående, gärna bevandrad i Raindance

Vi söker nu dig som vill fortsätta att arbeta efter pensionen eller känner för att runda av i förtid och istället axla konsultrollen. Vi gör idag insatser i hela Sverige, oftast i samband med att kommuner och privata utbildningsanordnare skall rekrytera nya chefer. Inhyrningsuppdragen blir då alltifrån 1-3 månader men även 6-12 månader och längre förekommer.
 
Anställningsformer: Omgående anställning. Antingen anställd hos Veteranklubben eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode.

Veteranklubben arbetar med fokus på

*  Rekrytering och Search av chefer och medarbetare
*  Organisationsutveckling
*  Coaching och mentorsuppdrag
*  Uthyrning av chefer
*  Bemanning av kommunala skolor och förskolor          
*  Bemanning av kommunala verksamheter


Skicka din CV till länken nedan
Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information
 
Lön/arvode: fastställs vid varje aktuellt uppdrag Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Feb 12    Trelleborgs kommun    Ekonomiassistent
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Vatten- och avfallsavdelningen är en del av kommune... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Vatten- och avfallsavdelningen är en del av kommunens Tekniska serviceförvaltning.

Vi är 57 personer med olika bakgrund och kompetens. Tillsammans arbetar vi med att se till att kommunens vatten- och avloppsverksamhet fungerar så att våra abonnenter kan få ett gott dricksvatten och att avloppsvatten renas innan det går vidare ut till recipient. Vi ansvarar även för att insamling och behandling av våra abonnenters avfall sker på rätt sätt. Verksamheten bedrivs på flera platser i kommunen.

Vi söker nu dig som vill arbeta med ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter i vår nyskapade enhet Kund & ekonomi. Enheten fungerar som ett stöd åt våra kärnverksamheter. Enheten arbetar bland annat med reskontra, handläggning av ärenden, kommunikation, avfallsplanering samt övergripande strategiska frågeställningar.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Raindance med kund- och leverantörsreskontra samt uppföljning i analysverktyget Power BI. Du kommer även att vara behjälplig och stötta enhetschefen vid arbete med VA- och avfallstaxa samt budget och investeringsprocess.

Primära arbetsuppgifter är:

- Kontering av leverantörsfakturor 
- Fakturering och utbetalningar
- Systemadministratör KomMa (Arbetsordersystem kopplat till Raindance)
- Enklare uppföljning och rättningar
- Praktiskt arbete med anläggningsregister
- Ansvarig för avdelningens arbete med e-handel och automatiserat fakturaflöde
- Behjälplig vid månadsuppföljning, delårsrapporter och bokslut
- Övrigt administrativt stöd till avdelningen

Kvalifikationer
För att behärska uppdraget krävs att du har:

- Gymnasial utbildning, med relevant inriktning för uppdraget
- Erfarenhet av ekonomiskt arbete med VA- och/eller avfallsfrågor, eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

 Dessutom är följande meriterande:

- Erfarenhet av arbete med taxefinansierad verksamhet
- Erfarenhet från ekonomisystemet Raindance
- Erfarenhet från analysverktyget Power BI alternativt Qlickview
- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Som person söker vi dig som är drivande, självständig och lyhörd. Du agerar flexibelt och problemlösande då arbetet är varierande och kräver förmåga att planera, prioritera och strukturera arbetet samtidigt som noggrannhet är av största vikt.

Vidare samarbetar du väl, agerar lika bra självständigt så som lagspelare, samt tar ansvar för att bidra till avdelningens samlade uppdrag och mål. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidare, 100%

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Kontakt
Sandra Griphage, Enhetschef Kund & ekonomi, telefonnummer 0410-73 32 13

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-02-28 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till VA förvaltningen i Trelleborg

Ansök    Feb 1    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster Veteranklubben  arbetar med fokus på p... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster

Veteranklubben  arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, utbildningsverksamhet, ledning och utvecklingsarbete i kommuner, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben är Golden Partners och i flera fall ensam rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben söker ekonomiassistent till Trelleborgs kommun.  Omfattning 50% under 3 månader, därefter om vi hittar rätt person ev. 100% tjänst och förlängning av uppdraget. Tiderna är ju sådana att arbetsmarknaden är under hög press just nu varför vi får väldigt många sökande till våra tjänster, detta gör att vi ibland inte hinner återkoppla till de som inte erbjuds tjänst. Beklagar detta på förhand.

Arbetsuppgifter och förutsättningar
Allmän kontorsadministration
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Sökande måste ha erfarenhet av kommunal verksamhet samt som person vara självgående, gärna bevandrad i Raindance

Vi söker nu dig som vill fortsätta att arbeta efter pensionen eller känner för att runda av i förtid och istället axla konsultrollen. Vi gör idag insatser i hela Sverige, oftast i samband med att kommuner och privata utbildningsanordnare skall rekrytera nya chefer. Inhyrningsuppdragen blir då alltifrån 1-3 månader men även 6-12 månader och längre förekommer.
 
Anställningsformer: Omgående anställning. Antingen anställd hos Veteranklubben eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode.

Veteranklubben arbetar med fokus på

*  Rekrytering och Search av chefer och medarbetare
*  Organisationsutveckling
*  Coaching och mentorsuppdrag
*  Uthyrning av chefer
*  Bemanning av kommunala skolor och förskolor          
*  Bemanning av kommunala verksamheter


Skicka din CV till länken nedan
Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information
 
Lön/arvode: fastställs vid varje aktuellt uppdrag Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till VA förvaltningen i Trelleborg

Ansök    Jan 22    Veteranklubben AB    Ekonomiassistent
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster Veteranklubben  arbetar med fokus på p... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemmaning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben arbetar med fokus på Rekrytering och Search av chefer och medarbetareUthyrning av cheferBemanning av förskolor i samarbete med NorlandiaBarnpassning i Familjetjänster

Veteranklubben  arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, utbildningsverksamhet, ledning och utvecklingsarbete i kommuner, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben är Golden Partners och i flera fall ensam rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

Veteranklubben söker ekonomiassistent till Trelleborgs kommun.  Omfattning 50% under 3 månader, därefter om vi hittar rätt person ev. 100% tjänst och förlängning av uppdraget. Tiderna är ju sådana att arbetsmarknaden är under hög press just nu varför vi får väldigt många sökande till våra tjänster, detta gör att vi ibland inte hinner återkoppla till de som inte erbjuds tjänst. Beklagar detta på förhand.

Arbetsuppgifter och förutsättningar
Allmän kontorsadministration
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Sökande måste ha erfarenhet av kommunal verksamhet samt som person vara självgående, gärna bevandrad i Raindance

Vi söker nu dig som vill fortsätta att arbeta efter pensionen eller känner för att runda av i förtid och istället axla konsultrollen. Vi gör idag insatser i hela Sverige, oftast i samband med att kommuner och privata utbildningsanordnare skall rekrytera nya chefer. Inhyrningsuppdragen blir då alltifrån 1-3 månader men även 6-12 månader och längre förekommer.
 
Anställningsformer: Omgående anställning. Antingen anställd hos Veteranklubben eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode.

Veteranklubben arbetar med fokus på

*  Rekrytering och Search av chefer och medarbetare
*  Organisationsutveckling
*  Coaching och mentorsuppdrag
*  Uthyrning av chefer
*  Bemanning av kommunala skolor och förskolor          
*  Bemanning av kommunala verksamheter


Skicka din CV till länken nedan
Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information
 
Lön/arvode: fastställs vid varje aktuellt uppdrag Visa mindre

Ekonomiassistent till spännande företag i Trelleborg

Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser. Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar... Visa mer
Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser.

Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd.


Arbetsbeskrivning
Vi söker en duktig och driven student under sommaren till vår kund i Trelleborg.
Vår kund finns i centrala Trelleborg och arbetar med markarbeten. De kommer behöva någon som kan hjälpa deras ekonomiavdelning under sommaren med enklare bokföring, avstämningar, reskontra etc. Vi tror du har läst ekonomi och är på jakt effer ett sommarjobb. uppdraget kommer börja 17 juni och vara fram till mitten av augusti. tanken är att det även kommer finnas möjlighet att arbeta extra under hösten och vintern framöver.

Utbildning
Relevant eknomisk utbildning.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet från ekonomiskt arbete.

Personliga kvalifikationer
Engagerad, ordningsam samt att du klarar av att arbeta självständigt.

Lön och anställningsvillkor
marknadsmässig lön. Palm & Partners har kollektivavtal.

Ansökan
vi kommer börja kalla på intervju redan i nästa vecka och vill gärna att du söker omgående.

Startdatum
17 juni

Uppdragslängd
Uppdraget kommer vara under sommaren och det är viktigt att du kan arbeta hela sommaren. det kommer även finnas möjlighet att arbeta extra framöver, om du gör ett ba arbete under sommaren. Visa mindre

Ekonomiassistent

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhe... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för medborgaren, näringslivet och kommunen.

Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och vårt arbetsmarknadsperspektiv.

Arbetsmarknadsförvaltningens stabsfunktion stöttar förvaltningens olika delprocesser, främst utifrån ekonomi, verksamhetsresultat och administration.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på arbetsmarknadsförvaltningen ingår du i förvaltningens stabsenhet som ansvarar för återsökningar av statsbidrag, fakturering och bokföring samt diverse administrativa arbetsuppgifter, främst inom verksamheten kommunal vuxenutbildning och yrkeshögskolan.

Kvalifikationer
Då förvaltningen sedan halvårsskiftet har tagit över ansvaret för Trelleborgs kommunala vuxenutbildning och yrkeshögskola och detta är nya verksamheter för förvaltningen så krävs erfarenhet av administrativt arbete inom just dessa områden.

Vi vill att du är van vid att självständigt organisera ditt arbete. Då verksamheten är växande förutsätter arbetet att du är flexibel, lösningsfokuserad samt trivs med ett öppet kommunikationsklimat.

Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance och rapportverktyget QlikView är meriterande, då mycket av arbetet sker i just dessa system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
2019-09-01 eller enligt överenskommelse

Kontakt
Henrik Lundh, 0729-76 50 06

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2019-07-21 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonomiassistent

Ekonomi/Administratör med eget ansvar. Intra/Swedmach är ett familjeägt företag på stark frammarsch. Vi importerar och lagerhåller materialhanteringsprodukter för industrin. Vi söker en ambitiös och drivande ekonomi/administratör till vårt kontor i Trelleborg som kommer ansvara för löpande redovisning,fakturering,kund och leverantörsreskontra samt övriga administrativa uppgifter. Du kommer att självständigt ansvara för en del av företagets ekonomihanterin... Visa mer
Ekonomi/Administratör med eget ansvar.
Intra/Swedmach är ett familjeägt företag på stark frammarsch.
Vi importerar och lagerhåller materialhanteringsprodukter för industrin.

Vi söker en ambitiös och drivande ekonomi/administratör till vårt kontor i Trelleborg som kommer ansvara för löpande redovisning,fakturering,kund och leverantörsreskontra samt övriga administrativa uppgifter.
Du kommer att självständigt ansvara för en del av företagets ekonomihantering och kundkontakter.
Som person är du noggrann, prestigelös och ödmjuk med glimten i ögat.
Du är troligtvis gymnasieekonom eller motsvarande med sinne för god ordning och flexibilitet .
Du har god erfarenhet av ovanstående uppgifter och har datavana, vi arbetar idag i Visma Business. Tjänsten är ett vikeriat på deltid 80% men arbetstiden kan diskuteras.
Tjänsten skall vara tillsatt 1 Juli och var har semesterstängt V30. Visa mindre