Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Trelleborg

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Trelleborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Trelleborg som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare, digitalisering- och verksamhetsutveckling

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ? Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Verksamhetsutvecklare, med inriktning digitalisering- och verksamhetsutveckling Arbetsplatsen Tekniska serviceförvalt... Visa mer
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ?
Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt.

Välkommen att ta plats på resan! 




Verksamhetsutvecklare, med inriktning digitalisering- och verksamhetsutveckling
Arbetsplatsen
Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning.

Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering.

Enheten för förvaltningsstöd och verksamhetsutveckling är en service och stödfunktion åt tekniska servicenämnden, tekniska serviceförvaltningens avdelningar och förvaltningschef.  Vi välkomnar nu dig till den lilla enheten med det stora mervärdet, till ett härligt gäng med bred kompetens som stöttar varandra i våra enskilda och gemensamma uppdrag. Vi är fyra medarbetare som tillsammans med enhetschef ansvarar för att samordna förvaltningens frågor inom ekonomi, kommunikation, administration, nämndsadministration, övergripande verksamhetsutveckling och digitalisering.

Är du intresserad av utvecklingsarbete och har kunskap om digitalisering och automatisering? Då kan det vara du som är vår nya kollega!

Arbetsuppgifter
För att förvaltningen ska lyckas med framgångsrik digitalisering behöver du skapa ett engagemang och förtroende i hela vår förvaltning och bland våra verksamheter. Du sätter dig in i förvaltningens olika verksamheter – identifierar behov, möjligheter och samband mellan dessa samt ny teknik. Genom insikt, hög kompetens inom digitalisering och automatisering samt ditt tydliga sätt skapar du goda relationer som hjälper förvaltningen att nå uppsatta mål.

I din roll som verksamhetsutvecklare är du ett stöd till förvaltningens medarbetare för att möta en alltmer digitaliserad framtid. Du identifierar områden för digitalisering-och automatisering. Du är en nyckelperson i att driva digital transformation och automatisering i förvaltningens verksamheter för att förbättra tjänster, effektivisera processer och stärka det digitala ledarskapet. Du driver projekt från förstudier till implementering och uppföljning, samt säkerställer att projekt levereras enligt tidplan.

Du ingår i ett team bestående av två verksamhetsutvecklare, en utredare och en administratör. Ni samverkar i övergripande frågor för att skapa helhet och mervärde, samt bistår med sakkunskap inom våra verksamhetsområden till våra chefer och medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har genomfört en för tjänsten relevant högskole- och/eller universitetsutbildning. Du har minst 2 års yrkeserfarenhet som förändringsledare, verksamhetsutvecklare och/eller projektledare.  

Ett viktigt fokus är samspelet mellan tekniken och människorna som ska använda verksamhetssystem och applikationer. Det är därav ett krav för tjänsten som verksamhetsutvecklare, att du är väl insatt i den pågående digitala transformationen i samhället och har en god teknisk kompetens inom IT-området. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på det svenska språket.

För tjänsten som verksamhetsutvecklare behöver du vara utvecklingsorienterad, ha ett eget driv och initiativförmåga. Vidare behöver du ha en mycket god förmåga att samarbeta och att bygga tillitsfulla och långsiktiga relationer. Du är strukturerad och har förmåga att sätta detaljer in i sitt sammanhang. Styrkan bland dina ledaregenskaper behöver vara din förmåga att skapa delaktighet och att du genom din lyhördhet får kollegor att växa. Som person är du inspirerande, har förmåga att skapa engagemang som leder fram till resultat och måluppfyllelse

Du har förmåga att vara flexibel och ser förändrings- och utvecklingsarbete som en naturlig del i en verksamhet.

Det är meriterande för tjänsten som verksamhetsutvecklare att du har konkret erfarenhet inom ett eller flera av områdena processledning, projektledning, tjänstedesign, Microsoft 365. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från offentlig sektor. 

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Eleonore Larsson, 0708-81 72 16

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2024-12-12 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Visa mindre

Samordnare inom fastighetsinformation

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg. Här börjar Sverige! Har du erfarenhet av fastighetsbranschen och administrativa arbetsuppgi... Visa mer
Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg.
Här börjar Sverige!




Har du erfarenhet av fastighetsbranschen och administrativa arbetsuppgifter? Drivs du av att leverera hög service? Har du lätt att lära dig nya system och en förmåga att se den röda tråden i flöden?

Svarar du ja på frågorna, kan du vara den vi söker! Ta chansen och bli en del av oss på fastighetsavdelningen! 

Arbetsplatsen
Fastighetsavdelningen inom tekniska serviceförvaltningen har idag 35 medarbetare fördelat på tre enheter, drift och service, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning.

Tillsammans ansvarar vi för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Vi förvaltar cirka 350 000 kvm fördelat på över 200 fastighetsobjekt.

Vi befinner oss i en utvecklingsfas där det bland annat sker en implementering av nya digitala system. Exempelvis utvecklas avdelningens SharePoint, ett nytt fastighetssystem implementeras och en ny projektplattform har införts på tekniska serviceförvaltningen. Detta kommer att innebära omflyttning, strukturering och anpassning av processer kopplat till avdelningens informationshantering.

Rollen som samordnare är nyinrättad och du kommer vara en nyckelperson i avdelningens fortsatta utvecklingsarbete. Din roll kommer påverka vår digitala utveckling och eftersom denna roll är ny så finns det stor möjlighet att själv vara med och utforma och påverka rollen.

Tjänsten är placerad i enheten ekonomisk förvaltning under fastighetsavdelningen.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Samordna och administrera avdelningens informationsflöde
- Superanvändare i avdelningens fastighetssystem vilket innefattar att utveckla, handlägga, uppdatera information och organisera behörigheter
- Ansvara, utveckla och administrera avdelningens SharePoint miljö
- Ansvara för dokumenthanteringsplanen
- Administrera och organisera dokumenthanteringen vid överlämnade projekt
- Stötta och utbilda i vår dokumenthantering
- Samordning och organisering av avdelningens arkiv och dokument
- Arbeta med processer och rutiner speciellt med fokus på dokumentations och kommunikationsprocesser

Fokuset på tjänsten ligger på att utveckla, handlägga och organisera avdelningens information. Eftersom du kommer vara en viktig del i utvecklingen av system och informationsprocesser så kommer det även ligga på dig att omvärldsbevaka inom dessa områden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot bygg/fastighet/kommunikation/system eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är likvärdig. Eftersom uppdraget i stor utsträckning handlar om att utveckla, handlägga, uppdatera information och organisera behörigheter i avdelningens fastighetssystem kräver tjänsten att du är van vid att arbeta i system och att du har en hög digital mognad. Troligtvis har du en stark teknisk kompetens gällande portaler för dokument- och informationshantering, programvaror och/eller erfarenhet från informationsflöden och processer.  Har du yrkeserfarenhet inom fastighetsbranschen, samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Har du B-körkort är det en fördel i tjänsten.  

Struktur, ordning och reda samt en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Dina personliga styrkor ligger i att planera, strukturera och effektivisera arbetet med hjälp av processer och verktyg. Som person tror vi att du är initiativrik, engagerad och har en förmåga att kunna se till helheten. Du har fokus på lösningar, arbetar proaktivt inom ditt expertområde, har förmåga att starta upp aktiviteter samt ta dem i mål. Du har höga ambitioner kring att vara en god kollega där du gärna delar med dig av dina kunskaper och kompetens. Du både bjuder in till och är öppen för ett gott samarbete.

Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö där vi trivs och har roligt tillsammans under vår arbetsdag! 

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet samt erfarenhet.

Om du känner igen dig, missa inte chansen att bli en del av oss på fastighetsavdelningen.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställning
100 %

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Malin von Sydow, Enhetschef Ekonomisk förvaltning, 0410-73 47 31
[email protected]

Ingemar Jönsson, Enhetschef Teknisk förvaltning, 0410-73 41 65
[email protected]

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2024-04-03 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet ... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED
Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar.

Arbetsplatsen
Så roligt att just du läser detta!

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare till oss på bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun.

Bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun ansvarar för all utbildningsverksamhet från förskola till gymnasieskola. På förvaltningskontoret arbetar medarbetare inom skolplacering och antagning, IKT, skolskjuts, måltider, administration, kvalitets- och verksamhetsutveckling samt strategisk ledningsorganisation.  Du blir en medspelare i teamet på förvaltningskontoret där de olika professionerna tar gemensamt ansvar för helheten så att vi tillsammans medverkar till att göra våra verksamheter ännu bättre. Vi tror att tillsammans är vi både bättre och klokare än var och en för sig. Är det självklart för dig att din kollegas framgång också är din angelägenhet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Bildningsförvaltningens centrala funktioner finns på Henry Dunkers gata, centralt beläget med ca 5 minuters gångavstånd från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter. På bildningsförvaltningen erbjuds du ett omväxlande arbete på en arbetsplats med god stämning där vi hjälps åt och jobbar i ett suveränt team. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och möjlighet att löneväxla till pensionssparande. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar är vår förvaltningsgemensamma vision. Bultar ditt hjärta lite extra nu, hoppas vi att du skickar in din ansökan.

Läs mer om vår verksamhet: http://www.skoljobb.se/trelleborg

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbeta du med strategisk utveckling och förändring för hela utbildningsområdet från förskola till gymnasieskola. Du kommer initiera, driva och samordna olika processer kopplat till våra utvecklingsområden. Att se helheter och skapa synergier inom och mellan olika processer är en viktig del i uppdraget.

Din roll är att stärka organisationens utvecklingskraft där uppdragen spänner över ett brett område. Du arbetar både strategiskt och praktiskt med förvaltningens processer och verksamheter. Du omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad kring forskning inom skolutveckling, och du är ett stöd för våra verksamheter i att omvandla teori till praktik. Arbetsinnehållet kan förändras över tid.

Du kommer att ansvara för och arbeta med bland annat: 

- Uppföljning och utvecklingsarbete kopplat till bildningsnämndens mål och uppdrag.
- Tillsammans med olika professioner driva, samordna och stödja olika utvecklingsprocesser, i syfte att öka måluppfyllelsen.
- Samordna VFU, Kulturgarantin, skapande skola och beredskapsfrågor.
- Representera förvaltningen i olika kommunövergripande grupper. 

I rollen ingår också att ta fram underlag till förvaltningens systematiska kvalitetsarbete och arbetet med våra elev- och vårdnadshavarenkäter. Du driver självständigt processer, uppföljnings - och utvecklingsarbete.

Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna avdelningen, inom förvaltningen, över förvaltningsgränsen, kommunövergripande samt med politiken.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, kunskap om skolans uppdrag och erfarenhet av skolutvecklingsarbete. Som person är du flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en god förmåga att sätta dig in i och förstå de olika delarna av våra verksamheter, och att självständigt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har mod att pröva nytt och stimuleras av att arbeta med utvecklingsfrågor, omvärldsbevakning och systematiskt kvalitetsarbete. Ditt engagemang och din nyfikenhet innebär att du identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar utifrån uppkomna behov och krav. Du är serviceinriktad och stödjande med ett framåtsyftande perspektiv. Det är betydelsefullt med en god samarbetsförmåga, lyhördhet för våra verksamheters olika utvecklingsbehov och att kunna arbeta nätverkande såväl inom som utanför kommunen.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid

Tillsvidareanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Cecilia Palmqvist, verksamhetschef, 0410-73 46 76

Stina Salmonsson, verksamhetschef, 0410-73 47 43

http://www.trelleborg.se/facket

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2023-11-05 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev.  En första intervjuomgång kommer genomföras 8 och 10 november. För att få arbeta i vår verksamhet måste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag från belastningsregistret.

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Verksamhetsstrateg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet ... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED
Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar.

Arbetsplatsen
Så roligt att just du läser detta!

Nu söker vi en verksamhetsstrateg till oss på bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun.

Bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun ansvarar för all utbildningsverksamhet från förskola till gymnasieskola. På förvaltningskontoret arbetar medarbetare inom skolplacering och antagning, IKT, skolskjuts, måltider, administration, kvalitets- och verksamhetsutveckling samt strategisk ledningsorganisation.  Du blir en medspelare i teamet på förvaltningskontoret där de olika professionerna tar gemensamt ansvar för helheten så att vi tillsammans medverkar till att göra våra verksamheter ännu bättre. Vi tror att tillsammans är vi både bättre och klokare än var och en för sig. Är det självklart för dig att din kollegas framgång också är din angelägenhet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Bildningsförvaltningens centrala funktioner finns på Henry Dunkers gata, centralt beläget med ca 5 minuters gångavstånd från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter. På bildningsförvaltningen erbjuds du ett omväxlande arbete på en arbetsplats med god stämning där vi hjälps åt och jobbar i ett suveränt team. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och möjlighet att löneväxla till pensionssparande. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar är vår förvaltningsgemensamma vision. Bultar ditt hjärta lite extra nu, hoppas vi att du skickar in din ansökan.

Läs mer om vår verksamhet: http://www.skoljobb.se/trelleborg

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsstrateg arbetar du på förvaltningsövergripande nivå med uppföljning, utredning, analys, omvärldsbevakning och framtagande av underlag till beslut i syfte att stödja verksamhetens utveckling. Att utveckla övergripande processer och rutiner ingår som en självklar del i ditt arbete. I uppdraget ingår att omsätta nya lagar eller direktiv till utvecklings- eller uppföljningsmål. Du skriver ärenden till bildningsnämnden, svarar på remisser och motioner samt föredrar olika ärenden vid nämndsmöten. Arbetsinnehållet kan förändras över tid.

Du kommer att ansvara för och arbeta med bland annat:

- Att genomföra utredningar, uppföljningar, analyser och utvärderingar.
- Att bereda ärenden inför beslut i nämnden
- Svar till olika myndigheter, exempelvis till Skolinspektionen.
- Representera förvaltningen i olika kommunövergripande grupper

I rollen ingår också att ta fram underlag till förvaltningens systematiska kvalitetsarbete och arbetet med våra elev- och vårdnadshavarenkäter. Vid behov stödjer du nämndsadministrationen med de olika delarna av mötesprocessen. Du driver självständigt processer, uppföljnings-, analys- och utvecklingsarbete.

Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna avdelningen, inom förvaltningen, över förvaltningsgränsen, kommunövergripande samt med politiken.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet och kunskap av kvalitet- och verksamhetsutvecklingsarbete inom skolverksamhet. Arbetet förutsätter goda kunskaper och förmågor att hantera informationssystem och synliggöra data för analys. Meriterande är erfarenhet av arbete med förskola, grundskola, gymnasieskola i en politiskt styrd organisation. Som person är du flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en god förmåga att sätta dig in och förstå de olika delarna av våra verksamheter, och att självständigt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du stimuleras av att arbeta med utvecklingsfrågor, utredningar och systematiskt kvalitetsarbete. Ditt engagemang och din nyfikenhet innebär att du identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar utifrån uppkomna behov och krav. Du är serviceinriktad och stödjande med ett framåtsyftande perspektiv. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan anpassa budskapet efter målgruppens behov och förutsättningar. Det är betydelsefullt med en god samarbetsförmåga och att kunna arbeta nätverkande såväl inom som utanför kommunen.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid

Tillsvidareanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Cecilia Palmqvist, verksamhetschef, 0410-73 46 76

Stina Salmonsson, verksamhetschef, 0410-73 47 43

http://www.trelleborg.se/facket

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2023-11-05 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev.  En första intervjuomgång kommer genomföras 8 och 10 november. För att få arbeta i vår verksamhet måste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag från belastningsregistret.

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och have... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED
Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar.

Arbetsplatsen
Bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun är den största förvaltningen i kommunen med ca 1300 tillsvidareanställda medarbetare och ansvarar för förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grund- och gymnasiesärskola och gymnasieskola. 

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en central funktion i förvaltningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja bildningsförvaltningens samtliga chefer att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap.
Då bildningsförvaltningen går in i en ny organisation med 1-16-perspektiv till hösten kommer du att få vara med och påverka samt utforma uppdraget i tjänsten utifrån organisationens behov.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att bistå förvaltningschefen med samordning av övergripande processer för bildningsförvaltningen genom uppföljning, utredning, handläggning och administration.

Du kommer att ha en övergripande roll och ta ett helhetsgrepp genom att:

- Ta fram handlingsplaner och skapa tydliga rutiner för att åtgärda identifierade brister i verksamheten
- Skapa ett kvalitativt och effektivt stöd till verksamhetens chefer genom omvärldsbevakning och en kontinuerlig dialog

Arbetet som verksamhetsutvecklare är mångfacetterat och innebär att du deltar i många stora och små processer vilket ställer krav på att du är strukturerad och en god kommunikatör.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom för tjänsten relevant område alternativt gedigen relevant arbetslivserfarenhet. Du ska vara väl insatt i lagar och avtal inom kommunal verksamhet. Meriterande är tidigare arbete inom skolans område och erfarenhet av process och projektledning samt erfarenhet från verksamhetssystem.

Du är en effektiv organisatör, en konstruktiv person som är målinriktad, tydlig, strukturerad, flexibel och fokuserad på resultat. Du är en person som styrs av mål- och resultattänk i prioritering, planering och agerande. Du ser helhet och tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

En viktig förmåga för att lyckas som verksamhetsutvecklare är att kunna hålla många "deadlines" samt kunna motivera övriga medarbetare att göra det. Du har ett stort antal kontakter, vilket förutsätter hög social förmåga och ett trevligt bemötande.

Arbetstid/varaktighet

100 % tills vidare

Tillträde
2021-07-01

Kontaktpersoner
Ester Alavei, förvaltningschef, [email protected]

http://www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-05-02 via vårt rekryteringssystem med CV, ej via brev eller e-post.

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Kvalificerat chefsstöd

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och have... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED
Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar.

Arbetsplatsen
Bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun är den största förvaltningen i kommunen med ca 1300 tillsvidareanställda medarbetare och ansvarar för förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grund- och gymnasiesärskola och gymnasieskola. 

Arbetsuppgifter
Som kvalificerat chefstöd kommer du att ha en central funktion i förvaltningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja bildningsförvaltningens samtliga chefer att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap.
Då bildningsförvaltningen går in i en ny organisation med 1-16-perspektiv till hösten kommer du att få vara med och påverka samt utforma uppdraget i tjänsten utifrån organisationens behov.

Som chefsstöd kommer du att bistå förvaltningschefen med samordning av övergripande processer för bildningsförvaltningen genom uppföljning, utredning, handläggning och administration.

Du kommer att ha en övergripande roll och ta ett helhetsgrepp genom att:

- Öka närvaron och andelen nöjda medarbetare genom att arbeta förebyggande och främjande kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering
- Ta fram handlingsplaner och skapa tydliga rutiner för att åtgärda identifierade brister i verksamheten
- Skapa ett kvalitativt och effektivt stöd till verksamhetens chefer genom omvärldsbevakning och en kontinuerlig dialog

Du kommer även att:

- Medverka och hålla i vissa fackliga förhandlingar
- Vara delaktig och samordna den årliga lönerevisionen inom förvaltningen och analysera lönestrukturen

Arbetet som chefsstöd är mångfacetterat och innebär att du deltar i många stora och små processer vilket ställer krav på att du är strukturerad och en god kommunikatör.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med examen inom för tjänsten relevant område alternativt gedigen relevant arbetslivserfarenhet. Du ska vara väl insatt i lagar och avtal inom kommunal verksamhet. Meriterande är tidigare arbete inom skolans område och erfarenhet av process och projektledning samt erfarenhet från verksamhetssystem och facklig samverkan.

Du är en effektiv organisatör, en konstruktiv person som är målinriktad, tydlig, strukturerad, flexibel och fokuserad på resultat. Du är en person som styrs av mål- och resultattänk i prioritering, planering och agerande. Du ser helhet och tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

En viktig förmåga för att lyckas som chefsstöd är att kunna hålla många "deadlines" samt kunna motivera övriga medarbetare att göra det. Du har ett stort antal kontakter, vilket förutsätter hög social förmåga och ett trevligt bemötande.

Arbetstid/varaktighet

100 % tills vidare

Tillträde
2021-07-01

Kontaktpersoner
Ester Alavei, förvaltningschef, [email protected]

http://www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-04-25 via vårt rekryteringssystem med CV, ej via brev eller e-post.

 

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre