Lediga jobb som Redovisningsekonom i Trelleborg

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Trelleborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Trelleborg som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsgranskare

Ansök    Dec 19    Trelleborgs kommun    Redovisningsekonom
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Överförmyndarsektionen i Trelleborgs kommun är en til... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Överförmyndarsektionen i Trelleborgs kommun är en tillsynsmyndighet som garanterar rättssäkerheten för de huvudmän som är beroende av stödresurser.

Överförmyndarsektionen hanterar också genom avtal samtliga överförmyndarärenden inom Skurup och Svedala kommun. 

Överförmyndarsektionen i Trelleborg består av sex medarbetare och tillhör kansli- och överförmyndarenheten. Arbetsplatsen finns nära tåg- och busstation i centrala Trelleborg.

Överförmyndaren ska finnas i varje kommun. Överförmyndarens uppgift är att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Överförmyndaren utses av fullmäktige och kontrolleras av Länsstyrelsen.

God man, förvaltare eller förmyndare kallas den person som hjälper den som själv har begränsade möjligheter att ta tillvara sina juridiska och ekonomiska rättigheter.

Arbetsuppgifter
Jobbet som redovisningsgranskare innebär att man löpande granskar ställföreträdarnas ekonomiska redovisningshandlingar. Det innebär att gå igenom privatekonomiska räkenskaper för att se till att huvudmannens ekonomi sköts på ett bra sätt och tillförsäkra att huvudmannen inte lider skada av ställföreträdarskapet.  Som redovisningsgranskare granskar du årsräkningar, sluträkningar samt förteckning över huvudmännens tillgångar och skulder så kallad tillgångsförteckning. Redovisning av ställföreträdarnas uppdrag kan ske både elektroniskt och i pappersform. 

I uppdraget ingår information och kontakter med allmänhet, gode män, förvaltare, förmyndare, domstol och andra myndigheter. Vidare innefattar arbetet administration som till exempel diarieföring och arkivering av handlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi alternativt erfarenhet av arbete inom överförmyndarverksamhet eller liknande verksamhet.

Du ska självständigt kunna planera och prioritera samt driva ditt arbete framåt för att nå resultat. Som person ska du vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt. Du ska tala och skriva enkelt och tydligt, och vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål. Du ska trivas med att arbeta i team. Du ska vara noggrann och strukturerad och ha vana vid administrativt arbete med ekonomisk inriktning.

Trelleborgs kommun befinner sig i en digitaliseringsprocess därför är det viktigt att du har erfarenhet av att hantera digitala ärendehanteringssystem och diarieföringssystem.

Som person är du analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Vidare trivs du att arbeta självständig men samtidigt ska du ha lätt för att samarbeta med olika aktörer.

Tjänsten förutsätter att du obehindrat kan uttrycka dig på svenska, båda muntligt och skriftligt.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare.

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Kontakt
Frågor kring tjänsten besvaras av Aleksandra Nattlund Palmén, enhetschef för kansli och överförmyndarenheten, 0410-73 31 49, [email protected]

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2024-01-07 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Redovisningsekonom till modeföretaget House of SAKI - Svedala

Ansök    Jul 11    Standby Workteam AB    Redovisningsekonom
House of SAKI AB är ett svenskt modeföretag med fokus på ytterkläder, grundat i Malmö 1987 och med huvudkontor i Svedala. Vi strävar efter att ständigt utveckla vår position inom design, produktion, distribution och marknadsföring, samt att stärka våra varumärken och skapa populära kollektioner. House of SAKI äger tre etablerade varumärken med olika målgrupper, både vad gäller design och marknadskommunikation. De tre varumärkena är SAKI Sweden, ROCKANDBLUE... Visa mer
House of SAKI AB är ett svenskt modeföretag med fokus på ytterkläder, grundat i Malmö 1987 och med huvudkontor i Svedala. Vi strävar efter att ständigt utveckla vår position inom design, produktion, distribution och marknadsföring, samt att stärka våra varumärken och skapa populära kollektioner. House of SAKI äger tre etablerade varumärken med olika målgrupper, både vad gäller design och marknadskommunikation. De tre varumärkena är SAKI Sweden, ROCKANDBLUE och STAND Studio. Vi omsätter omkring 250 milj. och har ca 40 anställda. Läs mer på: https://www.houseofsaki.se/


Redovisningsekonom till modeföretaget House of SAKI - Svedala


Är du en duktig Redovisningsekonom som trivs i en ägarledd entreprenöriell miljö? Är du en sann problemlösare som gillar att skapa struktur och ta ansvar? Har du dessutom nära till skratt och är intresserad av mode? Då är detta ditt drömjobb!
Som Redovisningsekonom på House of SAKI erbjuds du ett omväxlande jobb på ett spännande och framgångsrikt företag med HK i Svedala. Ekonomiavdelningen består av 4 personer och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter.


Dina arbetsuppgifter:
Stötta upp ekonomiavdelningen i dagliga ekonomiska och administrativa ekonomiuppgifter
Ansvar för leverantörsfakturaprocessen
Tull, intrastat och momsredovisning
Allmän redovisning, utlägg och övriga på avdelningen förekommande arbetsuppgifter



Dina kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande jobb, gärna från varuföretag (importerande/ exporterande företag). Mycket goda kunskaper i Office. Har du även jobbat med Navision och Exflow ses det som meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vem är du?
Du är ambitiös och noggrann samt duktig på att skapa struktur. Eftersom vi är en arbetsplats som värderar social samvaro så värdesätter vi att du har god social förmåga och trivs i en aktiv arbetsmiljö. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du trivs i en ansvarstagande roll med varierande uppgifter och tar gärna egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden.


Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (alternativt 80%) med placering i Svedala. Tillträde snarast möjligt!


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar House of SAKI med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till modeföretaget House of SAKI - Svedala

Ansök    Aug 11    Standby Workteam AB    Redovisningsekonom
House of SAKI AB är ett svenskt modeföretag med fokus på ytterkläder, grundat i Malmö 1987 och med huvudkontor i Svedala. Vi strävar efter att ständigt utveckla vår position inom design, produktion, distribution och marknadsföring, samt att stärka våra varumärken och skapa populära kollektioner. House of SAKI äger tre etablerade varumärken med olika målgrupper, både vad gäller design och marknadskommunikation. De tre varumärkena är SAKI Sweden, ROCKANDBLUE... Visa mer
House of SAKI AB är ett svenskt modeföretag med fokus på ytterkläder, grundat i Malmö 1987 och med huvudkontor i Svedala. Vi strävar efter att ständigt utveckla vår position inom design, produktion, distribution och marknadsföring, samt att stärka våra varumärken och skapa populära kollektioner. House of SAKI äger tre etablerade varumärken med olika målgrupper, både vad gäller design och marknadskommunikation. De tre varumärkena är SAKI Sweden, ROCKANDBLUE och STAND Studio. Vi omsätter omkring 250 milj. och har ca 40 anställda. Läs mer på: https://www.houseofsaki.se/


Redovisningsekonom till modeföretaget House of SAKI - Svedala


Är du en duktig Redovisningsekonom som trivs i en ägarledd entreprenöriell miljö? Är du en sann problemlösare som gillar att skapa struktur och ta ansvar? Har du dessutom nära till skratt och är intresserad av mode? Då är detta ditt drömjobb!
Som Redovisningsekonom på House of SAKI erbjuds du ett omväxlande jobb på ett spännande och framgångsrikt företag med HK i Svedala. Ekonomiavdelningen består av 4 personer och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter.


Dina arbetsuppgifter:
Stötta upp ekonomiavdelningen i dagliga ekonomiska och administrativa ekonomiuppgifter
Ansvar för leverantörsfakturaprocessen
Tull, intrastat och momsredovisning
Allmän redovisning, utlägg och övriga på avdelningen förekommande arbetsuppgifter



Dina kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande jobb, gärna från varuföretag (importerande/ exporterande företag). Mycket goda kunskaper i Office. Har du även jobbat med Navision och Exflow ses det som meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vem är du?
Du är ambitiös och noggrann samt duktig på att skapa struktur. Eftersom vi är en arbetsplats som värderar social samvaro så värdesätter vi att du har god social förmåga och trivs i en aktiv arbetsmiljö. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du trivs i en ansvarstagande roll med varierande uppgifter och tar gärna egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden.


Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (alternativt 80%) med placering i Svedala. Tillträde snarast möjligt!


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar House of SAKI med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, tel 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef med personalansvar till Trelleborgsföretaget Trellegräv AB

Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare o... Visa mer
Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare och en modern maskinpark är vår enkla idé bakom våra framgångar. Läs gärna mer på: https://trellegrav.se/




Ekonomichef med personalansvar till Trelleborgsföretaget Trellegräv AB

Är du Ekonomichef och söker en ny och spännande utmaning? Vill du arbeta brett och omväxlande på ett välrenommerat Trelleborgsföretag? Trellegräv är en ledande aktör inom branschen och som Ekonomichef blir du en viktig nyckelperson i företagets fortsatta resa framåt.


Du axlar ett helhetsansvar över företagets ekonomifunktion, vilket innebär en mix av både strategiskt och operativt arbete där du bland annat ansvarar för års- och månadsbokslut, budget, redovisning, ekonomiska analyser, rapportering och myndighetskontakter. Du har personalansvar för 1 person.

I dina ansvarsområden ingår bl.a.:
Helhetsansvar för företagets ekonomifunktion
Månads- och årsbokslut
Koncernredovisning / konsolidering
Ta fram ekonomiska prognoser, analyser, statistik och nyckeltal
Budgetarbete
Projektredovisning och ekonomisk uppföljning av projekt
Personalansvar
Stödja ekonomiassistent vid lönehantering



Dina kvalifikationer
Du är Civilekonom eller motsvarande samt har flerårig erfarenhet som ekonomichef / ekonomiansvarig. Du är en fena på redovisning med erfarenhet av projektredovisning och uppföljning av projekt. Du har erfarenhet av konsolidering, rapportering och årsbokslut enligt K3 regelverk. Mycket goda kunskaper i Excel och Ekonomisystem.


Du är strukturerad och noggrann och älskar siffror. Du har god kommunikationsförmåga och känner dig trygg i dina kunskaper och erfarenheter. Du är en analytisk självgående person som ser problem som möjligheter och kommer gärna med lösningar och idéer för utveckling.


Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Trelleborg. Med tillträde efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Trellegräv med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Interim Ekonomichef till framgångsrika Trellegräv AB - Start augusti

Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare o... Visa mer
Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare och en modern maskinpark är vår enkla idé bakom våra framgångar. Läs gärna mer på: https://trellegrav.se/




Interim Ekonomichef till Trelleborgsföretaget Trellegräv AB

Vill du under 3-4 månader axla ansvaret för Ekonomifunktionen på trevliga Trelleborgsföretaget Trellegräv? Vi söker Interim Ekonomichef till en bred och omväxlande roll på välrenommerade Trellegräv, en ledande aktör inom branschen.
Du axlar ett helhetsansvar över företagets ekonomifunktion, vilket innebär en mix av både strategiskt och operativt arbete där du bland annat ansvarar för månadsbokslut, budget, redovisning, ekonomiska analyser, rapportering och myndighetskontakter. Du har personalansvar för 1 person.

I dina ansvarsområden ingår bl.a.:
Helhetsansvar för företagets ekonomifunktion
Månads- och årsbokslut
Koncernredovisning / konsolidering
Ta fram ekonomiska prognoser, analyser, statistik och nyckeltal
Budgetarbete
Projektredovisning och ekonomisk uppföljning av projekt
Personalansvar
Stödja ekonomiassistent vid lönehantering



Dina kvalifikationer
Du är Civilekonom eller motsvarande samt har flerårig erfarenhet som ekonomichef / ekonomiansvarig. Du är en fena på redovisning med erfarenhet av projektredovisning och uppföljning av projekt. Du har erfarenhet av konsolidering, rapportering och årsbokslut enligt K3 regelverk. Mycket goda kunskaper i Excel och Ekonomisystem.


Du är strukturerad och noggrann och älskar siffror. Du har god kommunikationsförmåga och känner dig trygg i dina kunskaper och erfarenheter. Du är en analytisk självgående person som ser problem som möjligheter och kommer gärna med lösningar och idéer för utveckling.


Om tjänsten:
Tjänsten är ett Interimsuppdrag på 3-4 månader, med start i augusti. Placering på huvudkontoret i Trelleborg.
I denna rekrytering samarbetar Trellegräv med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef med personalansvar till Trelleborgsföretaget Trellegräv AB

Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare o... Visa mer
Trellegräv är en av Sveriges ledande aktörer inom tungrivning med ca 30 grävmaskiner som är rivningsutrustade från 4 – 70 ton. Vi har även höjdrivnings-utrustning upp till 32 m. Vi utför alla sorts rivningar från friggebod till Industrifastigheter. Vi erbjuder även tjänster inom spontentreprenader och har ett av Sveriges största lager på spont mellan 6 - 9 m och driver spont med grävmaskiner. Vårt verksamhetsområde är i Södra Sverige. Duktiga medarbetare och en modern maskinpark är vår enkla idé bakom våra framgångar. Läs gärna mer på: https://trellegrav.se/




Ekonomichef med personalansvar till Trelleborgsföretaget Trellegräv AB

Är du Ekonomichef och söker en ny och spännande utmaning? Vill du arbeta brett och omväxlande på ett välrenommerat Trelleborgsföretag? Trellegräv är en ledande aktör inom branschen och som Ekonomichef blir du en viktig nyckelperson i företagets fortsatta resa framåt.


Du axlar ett helhetsansvar över företagets ekonomifunktion, vilket innebär en mix av både strategiskt och operativt arbete där du bland annat ansvarar för års- och månadsbokslut, budget, redovisning, ekonomiska analyser, rapportering och myndighetskontakter. Du har personalansvar för 1 person.

I dina ansvarsområden ingår bl.a.:
Helhetsansvar för företagets ekonomifunktion
Månads- och årsbokslut
Koncernredovisning / konsolidering
Ta fram ekonomiska prognoser, analyser, statistik och nyckeltal
Budgetarbete
Projektredovisning och ekonomisk uppföljning av projekt
Personalansvar
Stödja ekonomiassistent vid lönehantering



Dina kvalifikationer
Du är Civilekonom eller motsvarande samt har flerårig erfarenhet som ekonomichef / ekonomiansvarig. Du är en fena på redovisning med erfarenhet av projektredovisning och uppföljning av projekt. Du har erfarenhet av konsolidering, rapportering och årsbokslut enligt K3 regelverk. Mycket goda kunskaper i Excel och Ekonomisystem.


Du är strukturerad och noggrann och älskar siffror. Du har god kommunikationsförmåga och känner dig trygg i dina kunskaper och erfarenheter. Du är en analytisk självgående person som ser problem som möjligheter och kommer gärna med lösningar och idéer för utveckling.


Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Trelleborg. Tillträde snarast möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Trellegräv med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till Trelleborg AB

Ansök    Mar 1    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 34 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborg... Visa mer
Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 34 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap. www.trelleborg.com?

Är du revisor eller har du erfarenhet av arbete med redovisning från ett större bolag? Detta kan då vara rätt tjänst för dig om du vill du arbeta i ett framgångsrikt börsnoterat internationellt bolag!

På Trelleborg AB erbjuds du en dynamisk och positiv miljö med engagerade kollegor som brinner för bolaget och dess produkter.

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisning och skatt i olika bolag. Här ingår bland annat löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, skatt, rapportering, analys samt arbete i olika projekt. Tjänsten innebär även internationella kontakter.

Tillsammans med dina 4 kollegor ansvarar ni för att bolagens redovisning lever upp till såväl interna behov och riktlinjer som externa lagar och krav. Ni är placerade på det trevliga huvudkontoret i Trelleborg, med gångavstånd från Trelleborg tågstation.

Tjänsten är en heltidstjänst och du kommer att rapportera till Finance Manager som är en engagerad och empatisk ledare.

Vem är du?
Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande med arbetslivserfarenhet inom redovisning eller revision. Det är även meriterande om du har intresse och god förståelse för skattefrågor. Du har kunskap inom IFRS från internationella koncerner och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har generellt goda systemkunskaper och har gärna erfarenhet från större affärssystem och ser system som ett viktigt stöd i det dagliga arbetet.

För att trivas i rollen är din personlighet och ditt driv av största vikt. Du är prestigelös och strukturerad och sätter laget före jaget. Vidare så är du är noggrann och ansvarstagande med en god samarbetsförmåga. Du arbetar självständigt, håller dina deadlines och stimuleras av ett högt tempo. Tjänsten innebär interaktion med många delar inom bolaget såväl internt som externt. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor.

Välkommen att gå in på bolagets karriärsida där du kan läsa mer om värderingar och hur det är att arbeta inom Trelleborgkoncernen, https://www.trelleborg.com/sv-se/karriar

Trelleborgs B-aktie är sedan 1964 noterad på Nasdaq Stockholm och på börsens storbolagslista, Large Cap.

Har vi väckt ditt intresse?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Trelleborg AB med Mpya Finance.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 0703-755075 eller [email protected].

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Visa mindre

Redovisningsekonom till Trelleborg AB

Ansök    Apr 14    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 34 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborg... Visa mer
Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 34 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap. www.trelleborg.com?

Är du revisor eller redovisningsekonom och intresserad av att jobba i större bolag? Detta kan då vara rätt tjänst för dig om du vill du arbeta i ett framgångsrikt börsnoterat internationellt bolag!

På Trelleborg AB erbjuds du en dynamisk och positiv miljö med engagerade kollegor som brinner för bolaget och dess produkter.

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisning och skatt i olika bolag. Här ingår bland annat löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, skatt, rapportering, analys samt arbete i olika projekt. Tjänsten innebär även internationella kontakter.

Tillsammans med dina 4 kollegor ansvarar ni för att bolagens redovisning lever upp till såväl interna behov och riktlinjer som externa lagar och krav. Ni är placerade på det trevliga huvudkontoret i Trelleborg, med gångavstånd från Trelleborg tågstation.

Tjänsten är en heltidstjänst och du kommer att rapportera till Finance Manager som är en engagerad och empatisk ledare.

Vem är du?
Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande med arbetslivserfarenhet inom redovisning eller revision. Det är välkommet om du har intresse och god förståelse för skattefrågor. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har generellt goda systemkunskaper och har gärna erfarenhet från större affärssystem och ser system som ett viktigt stöd i det dagliga arbetet.

För att trivas i rollen är din personlighet och ditt driv av största vikt. Du är prestigelös och strukturerad och sätter laget före jaget. Vidare så är du är noggrann och ansvarstagande med en god samarbetsförmåga. Du arbetar självständigt, håller dina deadlines och stimuleras av ett högt tempo. Tjänsten innebär interaktion med många delar inom bolaget såväl internt som externt. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor.

Välkommen att gå in på bolagets karriärsida där du kan läsa mer om värderingar och hur det är att arbeta inom Trelleborgkoncernen, https://www.trelleborg.com/sv-se/karriar

Trelleborgs B-aktie är sedan 1964 noterad på Nasdaq Stockholm och på börsens storbolagslista, Large Cap.

Har vi väckt ditt intresse?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Trelleborg AB med Mpya Finance.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 0703-755075 eller [email protected].

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Visa mindre

Redovisningsekonom på deltid

Om tjänsten Brinner du för redovisning och ekonomi? Har du lätt för att sätta dig in i nya situationer och trivs med att möta nya människor? Inför kommande uppdrag söker vi nu en driven och strukturerad redovisningsekonom för konsultuppdrag i Trelleborg. Tjänsten är inledningsvis enbart en dag i veckan men kan komma att öka i omfattning om 50% efter sommaren. Värt att notera är att kund söker en långsiktig lösning. Om oss KFX HR-partner är ett auktori... Visa mer
Om tjänsten

Brinner du för redovisning och ekonomi? Har du lätt för att sätta dig in i nya situationer och trivs med att möta nya människor? Inför kommande uppdrag söker vi nu en driven och strukturerad redovisningsekonom för konsultuppdrag i Trelleborg.

Tjänsten är inledningsvis enbart en dag i veckan men kan komma att öka i omfattning om 50% efter sommaren.
Värt att notera är att kund söker en långsiktig lösning.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning och bokslut
• Avstämningar
• Moms och skatteredovisning (inkl. kontakt med Skatteverket)
• Rapportering och analyser
• Kontakt med revisionsbyrå

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant ekonomisk utbildning i grunden. Som person har du ett stort driv och förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med att möta olika människor och har lätt för att skapa förtroenden. Vidare är du strukturerad, noggrann och har stor ansvarskänsla samt ett glatt humör. Du är en nyfiken person med gott självförtroende som vågar ställa frågor. Du kan se helheten samtidigt som du inte är rädd för att dyka in i detaljer vid behov. Du är analytiskt lagd och trivs med att ta eget ansvar. Du bör även ha erfarenheter att jobba i program såsom Fortknox eller liknande.

Övrigt

Vi går löpande igenom våra urval och kommer höra av oss till dig om vi tycker att du har en profil som matchar det vår kund eftersöker.

Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Joakim Felldin på [email protected] Visa mindre

Ekonom

Ansök    Dec 8    Riksbyggen Ek För    Redovisningsekonom
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir l... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.

Vad ska du göra?
Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar. Du kommer att ha mycket kontakt med bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna.

Du kommer även att representera Riksbyggen som ledamot i några bostadsrättsföreningars styrelse.

Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar.

Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående.

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från redovisning och bokslutsarbete.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår en del möten på kvällstid.

Placeringsort för tjänsten är Trelleborg eller Malmö efter dialog, men även arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2022-01-09. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Kontakt
Om du har frågor, kontakta gruppchef ekonomisk förvaltning Marie Fredlund, [email protected]




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w Visa mindre

Redovisningsekonom till Trelleborgs kommun

Ansök    Nov 22    Veteranklubben AB    Redovisningsekonom
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. . Veteranklubben söker ekonomer för uppdrag i Trelleborgs kommun Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting sa... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

.

Veteranklubben söker ekonomer för uppdrag i Trelleborgs kommun

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal.

Veteranklubben AB har utsetts till första leverantör när det gäller bemanningsuppdrag för alla chefer och ekonomer inom Trelleborgs kommun  

- Ekonomer
- Redovisningsekonomer
- Ekonomiassistenter
- Controller
- Enhetschefer
- Förvaltningschefer
- Avdelningschefer
- Skolledare

Krav för resp. kategorier Erbjuden personal ska, utifrån det enskilda uppdragets innehåll, ha för uppgiften adekvat utbildning, kompetens och erfarenhet för arbete som ekonom. Detta innefattar att behärska svenska språket i tal och skrift.  

Kommunala bolag som omfattas

* Trelleborgs Rådhus AB
* Trelleborgs Fastighets AB
* Fastighets AB Skarpskytten 17
* AB Visit Trelleborg
* Trelleborgs Energi AB
* Trelleborgs Fjärrvärme AB
* Trelleborgs Hamn AB
* Östersjöterminalen AB
* Trelleborgs Elnät AB
* AB Trelleborgshem
* TH Bilplats AB
* Trellevall AB

Insatser kommer att ske med kort varsel, det innebär att vi inte alltid har utannonserat uppdrag inne för dagen, utan att annonsen syftar då till att förbereda kandidater för kommande snabba insatser under den närmaste tiden i Trelleborgs kommun.

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller som underkonsult

Pandemin har orsakat mycket elände på arbetsmarknaden men kan nu ge arbetssökande ett försprång, Veteranklubben samarbetar med ARCUS (arcus.nu) i Trelleborg, med tjänsten Stöd o matchning. Du som har rätt till någon form av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen skall därför ange det i din ansökan.

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 0723138800
[email protected] Visa mindre

Veteranklubben söker redovisningsekonom till Trelleborgs kommun

Ansök    Dec 21    Veteranklubben AB    Redovisningsekonom
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. . Veteranklubben söker redovisningsekonom för uppdrag i Trelleborgs kommun Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Head... Visa mer
Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag.

.

Veteranklubben söker redovisningsekonom för uppdrag i Trelleborgs kommun

Veteranklubben AB arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, organisationsutveckling, Search och Headhunting samt Karriärändring. Veteranklubben AB är Golden Partners och rekryteringspartner till några av Sveriges största utbildningsföretag. Veteranklubben erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal.

Veteranklubben AB har utsetts till första leverantör när det gäller bemanningsuppdrag för alla chefer och ekonomer inom Trelleborgs kommun  

- Ekonomer
- Redovisningsekonomer
- Ekonomiassistenter
- Controller
- Enhetschefer
- Förvaltningschefer
- Avdelningschefer
- Skolledare

Krav för resp. kategorier Erbjuden personal ska, utifrån det enskilda uppdragets innehåll, ha för uppgiften adekvat utbildning, kompetens och erfarenhet för arbete som ekonom. Detta innefattar att behärska svenska språket i tal och skrift.  

Kommunala bolag som omfattas

* Trelleborgs Rådhus AB
* Trelleborgs Fastighets AB
* Fastighets AB Skarpskytten 17
* AB Visit Trelleborg
* Trelleborgs Energi AB
* Trelleborgs Fjärrvärme AB
* Trelleborgs Hamn AB
* Östersjöterminalen AB
* Trelleborgs Elnät AB
* AB Trelleborgshem
* TH Bilplats AB
* Trellevall AB

Insatser kommer att ske med kort varsel, det innebär att vi inte alltid har utannonserat uppdrag inne för dagen, utan att annonsen syftar då till att förbereda kandidater för kommande snabba insatser under den närmaste tiden i Trelleborgs kommun.

Uppdragen kan utföras som anställd i Veteranklubben eller som underkonsult

Pandemin har orsakat mycket elände på arbetsmarknaden men kan nu ge arbetssökande ett försprång, Veteranklubben samarbetar med ARCUS (arcus.nu) i Trelleborg, med tjänsten Stöd o matchning. Du som har rätt till någon form av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen skall därför ange det i din ansökan.

Frågor besvaras av Connie Winsborn eller Susanne Caspar 0723138800
[email protected] Visa mindre

Nu söker vi dig som är senior redovisningsekonom!

Ansök    Mar 24    Veldi Bemanning AB    Redovisningsekonom
Dina arbetsuppgifter Vår uppdragsgivare söker omgående en senior redovisningsekonom för att under 6 månader arbeta med ekonomi och administration. Tjänsten är en heltidstjänst där ekonomiuppgifterna kommer uppta ca 50 - 60% och resterande är adminuppgifter, BackOffice, IT och diverse kontorstjänster. Det finns stor möjlighet för tillsvidareanställning efter inhyrningsperioden för rätt person. Placeringen av tjänsten är i Trelleborg men någon dag på kontore... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår uppdragsgivare söker omgående en senior redovisningsekonom för att under 6 månader arbeta med ekonomi och administration. Tjänsten är en heltidstjänst där ekonomiuppgifterna kommer uppta ca 50 - 60% och resterande är adminuppgifter, BackOffice, IT och diverse kontorstjänster. Det finns stor möjlighet för tillsvidareanställning efter inhyrningsperioden för rätt person. Placeringen av tjänsten är i Trelleborg men någon dag på kontoret i Malmö.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

• Löpande bokföring, månadsbokslut och årsbokslut
• Momsredovisning
• Prognoser, budget och uppföljning av ekonomin i sin helhet
• Rapportering till exempelvis Skatteverket
• Löpande kontakt med banker och revisorer
• Bistå vid fakturering och ta hand om leverantörsfakturor


Din profil
Vi söker dig som har någon form av relevant eftergymnasial utbildning med ca 5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har goda kunskaper i Excel samt svenska och engelska i tal och skrift. Du ska ha mycket god kunskap av Visma administration och Visma lön. Eftersom det kan förekomma arbete på deras kontor i Malmö krävs B körkort.
Det är meriterande om du har insyn och erfarenhet från industribranschen men inget krav.

Som person är du positiv, noggrann och självgående. Du har hög integritet med en god kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt.
Till denna tjänst uppmanar vi kvinnliga sökande för att få en jämn könsfördelning på arbetsplatsen.


Om företaget
Företagets affärsidé är att vara ledande i branschen på smidestjänster och industrirör och uppdragen finns inom branscherna olja, bygg, avfall, process, verkstadsindustri och energi. De arbetar efter en egen modell som bygger på tre starka ledord: Kvalitet, flexibilitet och säkerhet.

Om oss
Veldi Kompetens ingår i koncernen Strigo AB som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. Veldi Kompetens har idag verksamheter inom utbildningar, rekrytering & bemanning samt stöd och matchning vilka alla växer snabbt, och med grund i ovan omställning har vi siktet inställt på att starta upp nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Med vår erfarenhet och vårt breda kontaktnät inom industribranschen, finns vi till hands med kompetensförsörjning som är matchad mot just det specifika behovet.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Veldi Bemanning AB och arbetar ute hos vår kund. Det finns stora chanser att blir övertagen av kunden efter avslutat konsultuppdrag. Ansökningar tas inte emot via mail utan endast via ansökningslänken till vår hemsida. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Sep 24    Trelleborgs kommun    Redovisningsekonom
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen I Trelleborgs kommun tänker vi nytt och gör det uti... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
I Trelleborgs kommun tänker vi nytt och gör det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare.

Vi arbetar med ständig kunskapshöjning och fokuserar på att förverkliga kommunens övergripande mål om en långsiktigt hållbar tillväxt.

Trelleborg står inför en större förvandling under de nästkommande åren. Parallellt med offensiva satsningar på stadsutveckling och exploatering, pågår arbete för att stärka och utveckla det kommunövergripande stödet till kommunens samtliga verksamheter. På Kommunledningsförvaltningen finns Avdelningen för Kvalitet- och Resursutveckling. Avdelningen består av tre enheter, Processtöd, Styrning och uppföljning samt Digital Utveckling. Tillsammans har vi utgångspunkt i att bygga processer och strukturer som fungerar idag och som håller för framtiden.

Till teamet på Processtöd söker vi nu dig, engagerad kollega och medarbetare som
tillsammans hanterar kommunens tyngsta processer avseende transaktioner månadsvis. 

Vi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med och påverka!

Vi finns mitt i centrala Trelleborg i helt nyrenoverade lokaler med tillgång till tekniskt utrustade kontor och samarbetsytor. Vårt goda arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet, det kan vi lova!

Arbetsuppgifter
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för upprättandet av kommunkoncernens delårsrapporter och årsbokslut. Redovisningsekonomerna samverkar i dessa processer tillsammans med flertalet interna funktioner och roller inom kommunkoncernen.

Rollen som redovisningsekonom utgår från ett helhetsperspektiv för redovisning.

En del av rollen innebär sedvanligt redovisningsarbete utifrån att självständigt organisera och strukturera dina dagar. Du förhåller dig hela tiden till tillämpbart regelverk, gör löpande avstämningar och hanterar exempelvis anläggningsregister. En annan del av rollen innebär dokumentation, kvalitetssäkring och utvecklingsarbete av arbetssätt, ekonomiska processer och rutiner. Du har ett tätt samarbete med befintliga ekonomer, förvaltningarnas controller samt är rådgivande till alla verksamheter inom kommunkoncernen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning eller motsvarande kunskaper. Du har dessutom mångårig erfarenhet från större företag eller organisationer, där du har haft en aktiv roll inom redovisningsarbetet.

Du har en helhetsförståelse för redovisning och kan med lätthet tolka olika regelverk utifrån ett redovisningsperspektivet. Eftersom rollen innebär flertalet kontakter och samarbetsytor, samt dokumentation av officiella dokument krävs att du behärskar svenska språket i tal och skrift. För att trivas i rollen krävs ett personligt och genuint intresse samt yrkesbakgrund för att utveckla arbetssätt och processer.  

Starkt meriterande är yrkeserfarenhet av:

- Ekonomisystem Raindance
- Avancerad kompetens i Excel
- Kvalificerade momsfrågor (flerårig)

Dessutom är följande erfarenheter meriterande:

- Kommunkoncerner, anläggnings- och investeringsredovisning för kommun
- Vana av att självständigt upprätta bokslut
- Räkenskapssammandrag (RS) för kommuner
- Uppföljningssystem Power-BI

För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att även dina personliga egenskaper och förmågor är av vikt. I denna rekrytering värdesätter vi särskilt, att du är öppen med en positiv framtoning och trivs med att arbeta i team. Du har en empatisk förmåga och äger personlig mognad och hög integritet, vilket gör att dina kollegor upplever dig som trygg, stabil och med god självinsikt. Du trivs med att ha ordning och reda, samt att självständigt strukturera dina dagar. Din lojalitet visar sig i en positiv attityd till ditt arbete och dina kollegor, där du handlar i enlighet med fattade beslut, lagstiftning och regelverk. Vi värdesätter din förmåga att dela med dig av kunskaper och erfarenheter och i korrekta sammanhang lyfta konstruktiv kritik och problemlösning med berörda parter eller överordnad.

Trelleborgs kommun främjar mångfald, en jämn könsfördelning och en god åldersspridning i skilda typer av arbeten. Med utgångpunkt i kompetensbaserad rekrytering välkomnar vi din ansökan!  

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Kontakt
Frågor kring tjänstens innehåll, kontakta: Izabela Obiezinski, Koncernredovisningschef telefon 0410-73 31 37 eller Nicklas Ekblad, Enhetschef telefon 0410-73 47 35.

Frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta: Linda Dahlgren, HR-Specialist, telefon 0410-73 41 64.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-10-17 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonom till FMT, Trelleborg

Ansök    Feb 10    FMT Sweden AB    Redovisningsekonom
Ekonom till FMT i Trelleborg FMT är ett privatägt företag med snart 60 års erfarenhet av design, tillverkning och leverans av innovativ passagerarhantering och operativa stödsystem för flygplatser och hamnar över hela världen. FMT verkar i en spännande bransch med framförallt hamnar/kryssningsfartyg och flygplatser som sina kunder. En verksamhet med höga kvalitetskrav där man som leverantör gör det lilla extra för sina kunder – FMT har gjort sig ett namn... Visa mer
Ekonom till FMT i Trelleborg
FMT är ett privatägt företag med snart 60 års erfarenhet av design, tillverkning och leverans av innovativ passagerarhantering och operativa stödsystem för flygplatser och hamnar över hela världen.


FMT verkar i en spännande bransch med framförallt hamnar/kryssningsfartyg och flygplatser som sina kunder. En verksamhet med höga kvalitetskrav där man som leverantör gör det lilla extra för sina kunder – FMT har gjort sig ett namn genom att förstå kundens behov och skräddarsy lösningar, vilket få andra bolag i världen kan konkurrera med.
FMT söker en ekonom på deltid 50%, med möjlighet till utökad anställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande bokföring inkl. reskontrahantering
Periodisk sammanställning
Moms redovisning
Månadsrapportering
Lager avstämning

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi – eller motsvarande och har erfarenhet av transaktions flöden. Du är proaktiv, drivande och öppen för förändring. Du har lätt att kommunicera på ett kompetent och förtroendeingivande sätt och har stor känsla för service. Du är inte personen som gör ”fort och fel” utan är mer analytisk, strukturerad och noggrann.
Du har god datorvana och talar och skriver svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet att arbeta i ERP system Monitor.
Ansökan och eventuella frågor om tjänsten skickas till [email protected]
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

financial analyst till Textron i Trelleborg

Ansök    Jan 10    Randstad    Redovisningsekonom
Job description Textron Sweden AB designs and manufactures ground support equipment (GSE) for a global customer base with turnover around 150m SEK.  It forms part of the Textron GSE business, which has manufacturing locations in the US, UK, Sweden, and China with a divisional turnover of around $200M.  Textron GSE is a business unit of Textron Inc. (NYSE: TXT) based in Providence, RI, USA. Textron Sweden uses the Visma Administration 2000 accounting softw... Visa mer
Job description
Textron Sweden AB designs and manufactures ground support equipment (GSE) for a global customer base with turnover around 150m SEK.  It forms part of the Textron GSE business, which has manufacturing locations in the US, UK, Sweden, and China with a divisional turnover of around $200M.  Textron GSE is a business unit of Textron Inc. (NYSE: TXT) based in Providence, RI, USA.

Textron Sweden uses the Visma Administration 2000 accounting software with operational activities carried out in System Andersson. As a part of a US-based conglomerate, day-to-day accounting is based on US GAAP, and the business has a requirement to comply with Sarbanes-Oxley.

This role provides an opportunity to gain a breadth of experience in a small to mid-size enterprise with exposure to US corporate culture. This is a great opportunity for a highly-motivated individual seeking a challenge, who has the drive and ambition to become a leader within the finance/accounting function.



Responsibilities
• Active cash management, short-term and long-term cash forecasting;
• Demonstrating appropriate understanding/working knowledge of accounting principles and internal controls
• Recurring reporting (e.g. daily sales reporting, monthly VAT reporting, etc.);
• Assisting in the month end closing process 
• Providing financial and analytical support for the operations team 
• Providing timely, relevant, and accurate reporting and analysis of results 
• Forecasting based on trend analysis and shifting strategy;
• Interfacing with operations, purchasing, sales, and engineering to understand, analyze, and improve the business;
• Identify non-value-added processes within the department and recommend solutions;
• Assisting with annual stock take administration;
• Ad hoc work relating to financial analysis, variance analysis, etc. 



Working hours
Heltid

Qualifications
• Bachelor’s degree in Accounting or Finance;
• Fluent in both Swedish and English;
• Thorough understanding of US GAAP, and knowledge of statutory accounting principles;
• Proficiency in MS Office products, especially MS Excel (Vlookup, pivot table, sumif, etc.);
• Strong organisational skills and attention to detail;
• Ability to multi-task and work in a challenging, fast-paced environment;
• Strong analytical and data gathering skills;
• Excellent communication and presentation skills, and ability to interact with Senior Leadership;
• Professionalism and high level of discretion are required;
• Strong work ethic with a positive, can-do attitude and passion to learn and grow;
• Comfort dealing with ambiguity and the ability to work independently.



Application
2019-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt och skriv gärna ansökan på svenska.




About the company
With more than 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry and offers staffing, consulting and recruitment solutions in all areas of expertise. We also offer interim management, executive search and outplacement services. We have a large network of clients and candidates, which means that we convey hundreds of jobs within different industries all over Sweden. Our ambition is to be the best employer in the market. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we help people and organizations to reach their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Jan 25    Trelleborgs kommun    Redovisningsekonom
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Trelleborgs Energi AB, är en sammanslagning av fjär... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Trelleborgs Energi AB, är en sammanslagning av fjärrvärme- och energiförsäljningsbolagen samt elnätsbolaget i Trelleborgs kommun.

Som ett nybildat kommunalt koncernbolag har vi nu en unik möjlighet att utveckla bolaget till vår vision - ett energibolag i absolut framkant där vi får bidra till klimatsmart samhällsnytta.

Vill du vara med på den resan?

Arbetsuppgifter
På ditt bord ligger ansvar för månads-/årsbokslut, med tillhörande årsredovisningar, för Energi-koncernen. Du jobbar dagligdags med löpande redovisningsfrågor och avstämningar, samtidigt som du konstant letar möjligheter för bolaget att bli effektivare via automatiseringar och digitaliseringar i de redovisningsprocesser som du äger.

Du är ansvarig för skattefrågor samt moms, och du har även en hjälpande hand kring lönefrågor. Vi behöver någon som är sugen på att jobba med helheten från ax till limpa i en spännande koncern i tillväxt. Det är även viktigt att kunna växla mellan det operativa dagliga och ett helikopterperspektiv, dock med fötterna förankrade i redovisningen.

Som Redovisningsekonom arbetar du närmast Ekonomichef Erik som har det övergripande ansvaret över vår administrativa funktion, innefattande ekonomifunktionen. Den enda utmaningen med Erik är att han fortfarande klassar Golf som en sport, men vi jobbar aktivt för att förändra denna uppfattning.

 

Kvalifikationer
Vi tror du har jobbat ett par år med redovisning från grunden upp i en miljö likt vår dvs en koncern mindre än 400 Mkr. Du har erfarenhet från hela bredden av ekonomiområdet kanske via en byrå eller som ekonomiansvarig på ett mindre bolag där du hanterat allt rörande ekonomin, men vill ta klivet att utvecklas i ett större sammanhang. Du behöver kunna K3 väl samt koncernredovisning.

Att du jobbat med löner är ett plus men inget krav. Det är till din egen fördel om du är intresserad av IT och system då vi har många spännande IT-projekt inom ekonomi-området under det närmsta året där du kan få en aktiv roll och inflytande.

Personliga egenskaper

Du gillar redovisningsfrågor och kan utmana teamet med din kunskap om och kring dessa, utmana dem dock inte i fikarummet då dem flesta av våra medarbetare hellre pratar annat än redovisning under sina pauser.

Det alla gillar däremot är att göra svåra saker enkla och därför är det en fördel om du strävar efter att hitta hållbara lösningar för återkommande problem. Vidare behöver du vara ihärdig och uthållig men också självgående och ansvarstagande.

 

Uttryck vi är allergiska mot

"Det är inte så jag är van att göra saker". Organisationer i förändring kräver att man är öppen för förändringar och villig att pröva nytt.

"Någon annan får lösa det där". Någon annan jobbar inte här.

 

Vad erbjuder vi dig?
Först och främst erbjuder vi dig en arbetsgivare som arbetar med att lösa världens största problem (typ), energifrågan. Och vi ligger inte på latsidan heller utan några av Trelleborgs Energis strategiska initiativ är att bli Sveriges mest klimatsmarta stad och att vara det ledande föredömet i landet gällande vätgas.

Som medarbetare hos oss får du möjlighet att bidra till bolagets övergripande mål samtidigt som du påverkar dina egna individuella utvecklingsmål. Vi lägger stor vikt vid medarbetarskap och är i stor utsträckning ett medarbetardrivet bolag.

Utöver detta erbjuder vi även kollektivavtal, flexibla arbetstider och andra värdefulla förmåner!

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Erik Malmgren, Ekonomichef - tfn 0702 71 88 45.

Liridon Kaludra, HRBP Kommunkoncern - tfn 0708 81 71 57.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-02-17 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs Energi noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonom till Socialförvaltningen Trelleborgs kommun.

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Är du intresserad av att vara en del i en organisa... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Är du intresserad av att vara en del i en organisation som varje dag gör skillnad för människor som behöver stöd, hjälp och omvårdnad på olika sätt? Är du dessutom serviceinriktad, lösningsorienterad och analytisk som person? Då är rollen som ekonom på Socialförvaltningen i Trelleborgs kommun som gjord för dig!

Socialförvaltningen är den andra största förvaltningen i kommunen bestående av verksamhetsområdena Individ- och Familjeomsorg, Vård och omsorg, LSS och Administrativa avdelningen.

Ca 1200 medarbetare är anställda inom förvaltningen.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som ekonom med redovisning och controlling inom samtliga verksamheter i nära samarbete med enhetschefer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar budget, uppföljning, prognos, bokslut, utredningsuppdrag, redovisningsfrågor och service till chefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från ekonomifunktion, önskvärt inom offentlig förvaltning samt relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå eller motsvarande. Vi förutsätter också att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, samt att du hanterar varierande IT-system och processer med lätthet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Du är resultat- och utvecklingsorienterad, ser helheten och har en stark egen drivkraft. Uppgifterna kräver att du kan arbeta självständigt, är strukturerad och har en analytisk förmåga. Arbetet kräver också att du är pedagogisk och serviceinriktad i mötet med våra chefer och andra intressenter.

Rollen som ekonom kräver ett processinriktat arbetssätt. Därför värderar vi särskilt din goda samarbets- och kommunikativa förmåga. Det är också värdefullt om du har erfarenhet av förändringsarbete.

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Marie-Louise Kondrup, Avdelningschef 0410-73 34 61

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2019-07-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Ekonom / Redovisningsgranskare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Överförmyndarnämnden i Trelleborg är en myndighet ... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Överförmyndarnämnden i Trelleborg är en myndighet som utövar tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare.

Verksamheten syftar till att skydda personer från att lida rättsförluster och utgör ett samhällsskydd för de svaga i samhället. Vi rekryterar gode män och förvaltare, för Trelleborgs kommuns talan i ärenden om god man och förvaltare i rättsliga instanser och fattar även beslut om förvaltningsåtgärder. Då en av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar söker vi en ny controller.

Hos oss arbetar du i ett team med tre jurister, en socionom och en administratör samtidigt som du självständigt utför dina arbetsuppgifter. Vi är måna om att du ska känna dig delaktig och lägger stor vikt vid att vår arbetsplats präglas av god gemenskap och trivsel.

Arbetsuppgifter

Du ska utöva tillsyn över våra gode män, förvaltare och förmyndare. Rekrytera och föreslå gode män och förvaltare. Granska tillgångsförteckningar och årsredovisningar. Vara behjälplig vid budgetarbete, intern kontroll samt års- och delårsrapporter. Utveckla enhetens elektroniska material, identifiera samt genomföra möjliga effektiviseringar i verksamhetens processer och arbetssätt. Du ges stor möjlighet att delta i utvecklingsarbetet inom enheten.

Kvalifikationer

Du är ekonom med högskoleutbildning eller annan ekonomisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt minst 5 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

Du ska ha lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, vara noggrann, ansvarsfull och flexibel. Du ska också ha god samarbets- och initiativförmåga samt kunna arbeta självständigt.

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Tillsvidare.

Tillträde
Snarast eller efter överenskommelse.

Kontaktpersoner
Enhetschef Ingela Ellerstedt, 0410- 73 30 00.

Facklig företrädare nås via kommunens kundtjänst 0410-73 30 00.

Sista ansökningsdag
2019-05-19. Ansök via vårt rekryteringssystem, ej via mail eller post.

Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan så snart möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.


Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Budgetchef

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Ekonomiavdelningen ansvarar för övergripande ekon... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen

Ekonomiavdelningen ansvarar för övergripande ekonomiarbete för Trelleborgs kommun.

Vårt uppdrag innehåller uppgifter med kommunens budget, redovisning, uppföljning, bokslut och finansiering. Vi arbetar också med uppdrag för kommunens förvaltningar samt för förvaltade stiftelser. Dessutom leder och arbetar vi med de dagliga ekonomiprocesserna som leverantörs- och kundreskontra samt andra betalningar. Medarbetare från ekonomiavdelningen leder också kommunövergripande projekt, vilket sker i samarbete med förvaltningarna.


Arbetsuppgifter

Som budgetchef är du ansvarig för kommunens övergripande budgetprocess och budgetarbete. I egenskap av budgetchef har du en viktig strategisk roll och har ett nära samarbete med ekonomichefen och övriga ledningsfunktioner inom såväl ekonomiområdet som övriga ledningsfunktioner i kommunen.

Du är kommunens expertfunktion avseende budget, investeringar, analys och ekonomiuppföljning/rapportering. Tillsammans med kommunens controllerfunktioner är du ett viktigt stöd för ekonomichef och kommunens förvaltningar.

Du arbetar övergripande med att tillgodose behovet av analyser och beslutsunderlag för ekonomisk planering och uppföljning. Du eftersträvar ständiga förbättringar och ser vikten av att jobba med system- och modellutveckling i syfte att förbättra analys- och beslutsunderlag.

Du är underställd ekonomichefen, ingår i ekonomiavdelningens ledningsfunktion och kommer att arbeta med kommunens ekonomiska planering på såväl kort som lång sikt. Även om stor del av arbetet är av strategisk karaktär ingår även operativa arbetsuppgifter kopplade till ansvarsområdet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning mot ekonomi. Du ska även ha flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete och erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation. Du bör ha erfarenhet av att samordna omfattande och komplexa beredningsprocesser med stort antal intressenter. Vi söker en budgetchef som skapar stabilitet och samtidigt har förmågan att leda och driva nödvändig utveckling inom ekonomiområdet.

Som budgetchef ska du vara lyhörd, pedagogisk, ha god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt. Ditt sätt att kommunicera är tydligt. Du arbetar gärna med komplexa frågor och har god analysförmåga. Du är bra på att planera, skapa struktur och hålla tidplaner. Du har förmågan att skapa delaktighet och arbetsglädje. Du ser värdet i att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förmåga och motivation att genomföra fattade beslut i verksamheten.

Arbetstid/varaktighet

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid.

Kontaktperson

Bo Carlbark, ekonomichef. tfn 0708-81 71 38

Liridon Kaludra, HR-specialist. tfn 0708-81 71 57

Sista ansökningsdag

2019-05-05. Ansök via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till ett spännande internationellt företag

Vi söker omgående en erfaren redovisningsekonom till ett välkänt företag i trelleborg. Är du en interimkonsult eller någon som vi arbeta i ett spännande och komplext företag under 6 månader så kan detta vara väldigt intressant för dig! Arbetsbeskrivning Du som redovisningsekonom kommer att tillhöra en större ekonomiavdelning där dem består av 13 medarbetare. Du skall kunna kavla upp ärmarna och vara föreberedd att arbeta både högt och lågt. Däremot kommer... Visa mer
Vi söker omgående en erfaren redovisningsekonom till ett välkänt företag i trelleborg. Är du en interimkonsult eller någon som vi arbeta i ett spännande och komplext företag under 6 månader så kan detta vara väldigt intressant för dig!

Arbetsbeskrivning
Du som redovisningsekonom kommer att tillhöra en större ekonomiavdelning där dem består av 13 medarbetare. Du skall kunna kavla upp ärmarna och vara föreberedd att arbeta både högt och lågt. Däremot kommer du mestadels att arbeta med kvalificerade arbetsuppgifter inom analysering, rapportering och bokslut för koncernen. Du kommer inte att arbeta direkt med löpande redovisning utan mer stödja dina kollegor.

Redovisningsekonomens arbetsuppgifter är:
• Analysering och rapportering
• Månadsbokslut, årsbokslut och årsrdovisning
• Avstämningar och avskrivningar
• Skatt-och momsredovisning
• Kontrollera och stödja kollegor både internt och externt med diverse ärenden inom redovisning

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Det är väldigt föränderlig och rörlig arbetmiljö vilket kräver att man är självgående redovisningsekonom. Vi ser gärna att du är stresstålig, transparent och lösningsorienterad. Personen vi söker är kompetent, hjälpsam och har en hög kommunikationsförmåga. Du har lätt att samarbeta med andra och motiveras av att arbeta efter deadlines. Du trivs att arbeta i mycket högt tempo och har en vana att arbeta med mer komplexa rapporteringar.

Du skall ha:
• Minst eftergymnasialutbildning inom redovisning eller revision
• Minst 2 års erfarenhet inom redovisningsarbete
• Goda kunskaper inom Excel och MS Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
• Goda kunskaper i rapportering av bokslut i en koncern

För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

<B>Detta får du som konsult på Amendo</B>
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rade Tosovic.

<a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a> Visa mindre

Redovisningsekonom

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Ekonomiavdelningen ansvarar för den övergripande e... Visa mer
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Ekonomiavdelningen ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen samt samordning och utveckling av kvalitet och analys inom Trelleborgs kommun.

Arbetsplatsen
Ekonomiavdelningen ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen samt samordning och utveckling av kvalitet och analys inom Trelleborgs kommun. Det innebär bland annat ansvar för redovisning, finans, årsredovisning, delårsrapporter, analys och uppföljning, intern kontroll samt utveckling av kommungemensamma ekonomiprocesser.

Våra lokaler är tillgängliga i centrala Trelleborg och det finns goda allmänna kommunikationsmöjligheter.

Du kommer ingå i en dynamisk arbetsgrupp om 11 medarbetare som utgörs av ekonomiassistenter, ekonomer och controllers.

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och utveckla optimala flöden i de ekonomiadministrativa processerna med tekniken till stöd? Då erbjuder vi dig en utvecklingsinriktad tjänst inom ekonomiavdelningen.

Du kommer bland annat att få arbeta med redovisning, delårsrapporter, bokslut, moms, finansiell leasing och ekonomiadministrativ processutveckling. Framtidens ekonomistyrning kommer att vara digitaliserad och automatiserad vilket innebär att starkt intresse för redovisning är ett krav för att kunna bistå i den kommunövergripande verksamhetsutvecklingen.

Kvalifikationer

Du har ekonomisk utbildning på universitets- eller högskolenivå och/eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten krävs mångårig erfarenhet inom redovisning och processutveckling med tekniken till stöd. Du har goda kunskaper i Officepaketet, samt talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom politiskt styrd verksamhet.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du är:

-utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer.

-pedagogisk, för att kunna skapa ekonomisk förståelse även hos den som inte är ekonomer.

-analytisk, strukturerad och lösningsfokuserad.

-en person som tar initiativ och arbetar både självständigt och tillsammans med andra.

Arbetstid/varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt

Izabela Obiedzinski, Redovisningschef. tfn 0708-81 71 37.

Bo Carlbark, Ekonomichef. tfn 0708-81 71 38.

Liridon Kaludra, HR-specialist. tfn 0708- 81 71 57.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag

2019-04-28 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi arbetar med löpande urval.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 







Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss! Visa mindre